Eerste plaatsingswedstrijd LK voor Atalanta succesvol

Zaterdag 14 en zondag 15 januari vonden de eerste plaatsingswedstrijden plaats voor het LK (Limburgse Kampioenschappen) turnen. Tijdens deze wedstrijd konden de meiden van S.V. Atalanta zich plaatsen voor de halve finales LK en voor de toestelfinales.

Zaterdag 14 januari
Zaterdag 14 januari kwamen de instappers (niveau 10) Femke Cnoops en Carolien Lamboo in actie. Het was voor hun de eerste echte wedstrijd en beide dames waren best een beetje zenuwachtig. Femke turnde een hele goede wedstrijd en wist zich als 6e te plaatsen voor zowel de halve finale van het LK als voor de districtwedstrijd! Daarnaast heeft ze zich geplaatst voor de toestelfinale brug en balk, een super prestatie! Voor Carolien ging de wedstrijd niet helemaal zoals gehoopt. De zenuwen namen het over en de oefeningen lukten niet meer zoals ze die in de training geoefend had. Carolien eindigde als 40ste en wist zich dus niet te plaatsen voor de halve finale van het LK.

’s Middags was het de beurt aan de meiden in junior 6 en jeugd 8. De dames die in junior 6 turnen waren Anne Schmitz, Naomi Frösch en Ruth Puts. Deze meiden moesten verplicht in dit niveau deelnemen dit jaar en er gingen maar 10 meisjes door naar het LK. We wisten van te voren dat dit een moeilijke opgave ging worden. Naomi en Ruth begonnen heel sterk op balk, Anne met een val iets minder. Op nog wat foutjes van Ruth op brug na verliep de wedstrijd goed. De dames wisten zich jammer genoeg niet te plaatsen voor het Lk. Naomi werd 12de en wist zich wel te plaatsen voor de toestelfinale vloer. Ruth werd 18de en Anne 21ste.

Julia turnde in jeugd niveau 8. In dit niveau turnde heel veel meisjes, dit niveau was dan ook verspreid over twee wedstrijden. Julia turnde op wat kleine foutjes na een goede wedstrijd en wist zich als 31ste te plaatsen voor de halve finale.

Zondag 15 januari
Zondag 15 januari was het de eerste wedstrijd de beurt aan Tessa Weijers (junior niveau 7). Tessa turnt vanaf dit seizoen pas bij ons en moest 2 niveaus omhoog! Dit was voor haar hard werken met vallen en opstaan. Pas de training voor de wedstrijd lukte alles dus het was nog een beetje spannend toen ze de wedstrijd in ging. Ook op de wedstrijd ging alles goed en Tessa turnde een super wedstrijd. Ze werd hiervoor beloond en wist zich als 15de te plaatsen voor de halve finale van het LK en ze plaatste zich voor de toestelfinale vloer.  ’s Middags was het de beurt aan Evi van Goor (jeugd niveau 7). De voorbereidingen gingen goed en Evi ging zelfverzekerd de wedstrijd in. Evi turnde een hele goede wedstrijd en kreeg het ene hoge punt na het andere. Ze werd dan ook beloond met een 2e plaats! Een super prestatie. Daarnaast plaatste Evi zich voor de toestelfinale vloer, brug en balk en plaatste ze zich ook voor de districtfinale.

De laatste wedstrijd was het de beurt aan de oudste turnsters van de selectie groep. Voor Astrid Hoekstra was het de laatste wedstrijd van dit seizoen. Ze turnde deze wedstrijd samen met Steffani Pietermans (senior niv. 7). Astrid turnde een goede wedstrijd en was tevreden, ze wist zich alleen helaas niet te plaatsen voor de halve finale van het LK. Steffani had niet zo haar dag. De wedstrijd verliep helemaal niet zoals ze gehoopt had. Ook zij wist zich helaas niet te plaatsen voor de halve finale van het LK.

Al met al een geslaagd weekend voor Atalanta. Dames proficiat met jullie prestaties!

Foto’s: https://picasaweb.google.com/103774929439769048034/Plaatsingswedstrijd1