Meiden Atalanta in district wedstrijd 4e divisie 21 april

Zaterdag 21 april vonden de districtfinale van de 4e divisie plaats. De districtwedstrijd werd dit jaar gehouden in Panningen. Voor deze wedstrijd hadden Femke Cnoops (instap 10) en Evi van Goor (jeugd 7) zich geplaatst. Voor beide dames was het de eerste keer dat ze deel mochten nemen aan een district wedstrijd.

Om 9.00 uur begonnen de dames aan de wedstrijd. Ze hadden er zin in. Beide dames begonnen op brug en zette daar een nette oefening neer. Femke werd beloond met een 12,60 en Evi met een 10,60. Na deze punten merkten we direct dat er streng gejureerd werd vandaag! Na brug was de balk aan de beurt. Het inturnen ging erg goed bij zowel Femke als Evi. Evi mocht als eerste op de balk beginnen. Ze viel helaas met de radslag, verder turnde Evi een hele mooie oefening! Ze werd dan ook beloond met nog een 10,20. Femke was een beetje zenuwachtig voor de balk, ze viel dan ook helaas met de zweefstand en met de koprol van de balk. Ondanks dat wist Femke de rest van de oefening heel erg goed te turnen. Ze kreeg uiteindelijk nog een 10,80. Na balk kwam vloer en de dames hadden hier zin in. Beide dames zette een erg goede oefening neer en kregen hier ook mooie punten voor. Femke werd beloond met een 13,65 , het 6e punt van haar niveau. Evi met een 11,25 het 3e punt van haar niveau! Als laatste gingen Femke en Evi naar sprong. Voor beide dames een moeilijk onderdeel. Ook dit wisten ze goed af te sluiten. Femke met een 11,65 en Evi met een 10,20. Voor zowel Femke als voor Evi was dit een leuke ervaring en hadden een goede wedstrijd geturnd. Femke werd uiteindelijk 15e en Evi 6e. Proficiat dames met deze goeie prestatie!

Turnster Atalanta Maasbracht op NK turnen in Utrecht

Kelly Geerlings van Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht had zich geplaatst voor de Nederlandse Kampioenschappen turnen 3e divisie. Deze wedstrijd vond plaats op zaterdag 14 april plaats in Utrecht.

Kelly moest beginnen op sprong. Hier maakte ze direct een goede start door het 3e punt van de wedstrijd in haar niveau neer te zetten. Ze kreeg een 13,200. Daarna was brug aan de beurt. Het inturnen ging heel erg goed. Helaas verliep dit tijdens de oefening niet zoals gewild. Kelly viel met ophurken, iets wat haar nooit gebeurt en kreeg een 11,700. Een lager punt dan dat ze normaal op brug krijgt. Kelly wist dit gelukkig goed achter haar te laten en we gingen door naar de balk. Kelly is hier altijd erg zenuwachtig voor. Het inturnen ging goed, tijdens de oefening maakte Kelly een paar kleine foutjes. Ze waren heel erg streng op balk en hierdoor kreeg Kelly niet het punt waar ze op gehoopt had, ze kreeg een 10,733. Kelly mocht afsluiten op vloer. Het favoriete onderdeel van Kelly. Hier sloot ze dan ook goed af met een 13,600. Uiteindelijk werd Kelly 25ste. Een knappe prestatie!