Toestelfinales 5e en 6e divisie

Zondag 22 april vonden voor het eerst de toestelfinales plaats in de 5e en 6e divisie. Drie dames van S.V. Atalanta hadden zich geplaatst hiervoor. Dit waren Madelon Koopmans (junior8), Tessa Weijers (junior7) en Tina Penninx (senior6).

Het spits werd afgebeten door Madelon Koopmans. Zij had zich geplaatst voor alle toestellen, al een zeer knappe prestatie. Madelon opende op balk. De oefening was goed maar ze viel op het einde helaas met de radslag. Op vloer turnde Madelon een mooie vloeroefening maar greep helaas net naast de medailles en werd hier 4e. Op sprong maakte Madelon dat meer dan goed met een mooie 2e plaats. Ze sloot haar wedstrijd af met een goeie brugoefening maar ook hier greep ze net mis.

De tweede wedstrijd was het de beurt aan Tessa Weijers en Tina Penninx. Tessa had zich geplaatst op haar beste toestel, vloer. En dit was te zien. Na een mooie oefening werd ze beloond met een zilveren medaille. Tina sloot de dag af op balk. Ook zij begon sterk aan de oefening maar viel helaas op het einde met de radslag en belandde naast het podium.