Turnster Atalanta Maasbracht op NK turnen in Utrecht

Kelly Geerlings van Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht had zich geplaatst voor de Nederlandse Kampioenschappen turnen 3e divisie. Deze wedstrijd vond plaats op zaterdag 14 april plaats in Utrecht.

Kelly moest beginnen op sprong. Hier maakte ze direct een goede start door het 3e punt van de wedstrijd in haar niveau neer te zetten. Ze kreeg een 13,200. Daarna was brug aan de beurt. Het inturnen ging heel erg goed. Helaas verliep dit tijdens de oefening niet zoals gewild. Kelly viel met ophurken, iets wat haar nooit gebeurt en kreeg een 11,700. Een lager punt dan dat ze normaal op brug krijgt. Kelly wist dit gelukkig goed achter haar te laten en we gingen door naar de balk. Kelly is hier altijd erg zenuwachtig voor. Het inturnen ging goed, tijdens de oefening maakte Kelly een paar kleine foutjes. Ze waren heel erg streng op balk en hierdoor kreeg Kelly niet het punt waar ze op gehoopt had, ze kreeg een 10,733. Kelly mocht afsluiten op vloer. Het favoriete onderdeel van Kelly. Hier sloot ze dan ook goed af met een 13,600. Uiteindelijk werd Kelly 25ste. Een knappe prestatie!