S.V. Atalanta haalt medailles op toestefinales turnen dames

Zondag 17 juni vonden de toestelfinales turnen dames plaats in Venray. Voor de toestelfinales hadden 6 turnsters zich weten te plaatsen in de 3e en 4e divisie op verschillende onderdelen.

In wedstrijd 1 mochten Femke Cnoops (burg en balk), Tessa Tobben (brug en vloer), Evi van Goor (brug, balk en vloer) en Naomi Frösch (vloer) in actie komen.Femke Cnoops mocht beginnen op brug, ze turnde een goede brugoefening maar kreeg helaas niet het punt wat we verwacht hadden en werd hiermee 7e. Haar 2e toestelfinale was balk, Femke was erg zenuwachtig. Ze wist haar zenuwen goed in bedwang te houden want Femke turnde een hele goede balk oefening. Ze wist hiermee Limburgs Kampioen te worden op dit onderdeel!
Tessa turnde een goede brug oefening met een salto af, de concurrentie was hoog en behaalde hier een 6e plaats. Haar 2e toestelfinale was vloer. Tessa had in de training hier naartoe hard gewerkt en dit werd beloond. Ze turnde een mooie vloer oefening en werd hiermee 3e.
In baan 2 heeft Evi geturnd op o.a. de brug. Ze zette een goede brug oefening neer met helaas een foutje. Dit foutje zorgde ervoor dat ze net naast het podium belanden. Haar 2e toestelfinale was balk. Dit ging niet helemaal zoals we verwacht hadden. Evi viel met de handstand doorrollen waardoor ze een laag punt kreeg. Als laatste toestel had Evi zich geplaatst voor vloer. Hier turnde ze een hele mooie oefening met een twist salto! Hiervoor werd ze beloond met een 2e plek.
Als laatst turnde Naomi nog in wedstrijd 1 op vloer. Ze heeft hard gewerkt naar de toestelfinales toe en turnde een goede vloeroefening waar veel verbetering zichtbaar was. ze werd 6e.
De 2e wedstrijd was het de beurt aan Kelly Geerlings en Noë Pols. Kelly had zich geplaatst op vloer en brug en Noë op brug en balk. Kelly turnde een mooie vloeroefening zoals we gewend zijn van Kelly. Dit was voldoende voor een 3e plek! Daarna kwamen beide dames in actie op de brug waar ze een goede oefening draaiden. Kelly werd net 4e en  Noë 6e. Als laatst mocht Noë afsluiten op de balk. Ze had er zin in maar was ook zenuwachtig. Ze wist een mooie balk oefening neer te zetten en wist hiermee een 6e plaats te behalen.

Al met al een mooi weekend voor Atalanta. Dames proficiat met jullie behaalde resultaten!