½ finale plaats NK turnen 2e divisie voor S.V. Atalanta Maasbracht

Zaterdag 2 maart turnde Kelly Geerlings de ¼ finale van de Nederlandse Kampioenschappen turnen in de 2e divisie.

De wedstrijd vond plaats in Volendam. Om 06.15 uur begon de lange reis naar Volendam toe. Om 8.20 waren we goed aangekomen in Volendam en kon de wedstrijd beginnen. Kelly startte de wedstrijd goed door een goede overslag en streksalto op sprong te laten zien, haar punt op dit onderdeel was een 13,400. Het 2e toestel wat Kelly mocht gaan turnen was brug. Het inturnen verliep niet zoals gewenst, gelukkig wist ze in de wedstrijd oefening een hele mooie doorgeturnde brugoefening zien met mooie kippen en een streksalto af. Ze behaalde hier met 13,067 het 4e punt van de wedstrijd! Het 3e toestel was balk waarbij het inturnen wel goed verliep. Helaas wist Kelly dit in haar wedstrijd oefening niet door te trekken. Ze viel met de radslag en de rest van de oefening was erg wiebelig en voorzichtig. Haar punt op balk was een 10,250. Als laatste onderdeel had Kelly vloer, haar favoriete onderdeel. Ze had erg veel zin in vloer. De oefening verliep goed en Kelly liet voor het eerst op een wedstrijd de overslag – salto zien. Vloer sloot ze af met een 12,900 het 5e punt van de wedstrijd op vloer. Uiteindelijk wist Kelly 9e te worden en zich hiermee te plaatsen voor de ½ finale van de Nederlandse Kampioenschappen turnen in de 2e divisie! Een hele knappe prestatie! Na de wedstrijd zijn we natuurlijk Volendam nog even gaan verkennen en hebben we nog een gezellige middag gehad!

Kelly proficiat met je behaalde prestatie!