Top weekend voor S.V. Atalanta!

Op zaterdag 13 april vonden de Nederlands Kampioenschappen turnen 3e divisie plaats in Reusel en op zondag de halve finale van de Nederlands Kampioenschappen turnen in de 2edivisie.

Twee meisjes van S.V. Atalanta wisten zich voor deze wedstrijd te plaatsen.
Op zaterdag was het de beurt aan Tessa Tobben, ze had zich niet beter kunnen voorbereiden voor het NK en was er klaar voor. Tessa was
gebrand op een podiumplaats wat extra spanning met zich mee bracht. Haar eerste toestel was sprong, haar minste toestel van de 4. Ze sprong goed en wist een gemiddeld punt neer te zetten.
Haar 2e toestel was brug, een toestel waar Tessa erg sterk in is. Ze turnde hier een uitstekende oefening en wist het hoogste punt van de wedstrijd neer te zetten. Als 3e toestel had Tessa balk, het inturnen ging erg goed en Tessa had er zin in. Ze wist een hele mooie balk neer te zetten maar viel helaas met het laatste onderdeel, de handstand van de balk. Een heel erg baal moment voor Tessa want op dat moment
wisten we dat een podium plaats er niet meer in zat. Tessa mocht de wedstrijd afsluiten met vloer en ondanks de teleurstelling op balk wist Tessa zich goed te herpakken en een mooie vloeroefening neer te zetten. De prijsuitreiking was dan ook een hele verassing toen Tessa de bronzen medaille in ontvangst mocht nemen!! Een super prestatie om 3e te worden in jou niveau van heel Nederland!

Zondag 14 april mocht Kelly Geerlings zich proberen te plaatsen voor het NK turnen in de 2e divisie. Kelly heeft hard naar de halve
finale toe gewerkt. Kelly mocht beginnen op vloer, toch wel haar favoriete onderdeel. Kelly turnde een uitstekende vloeroefening en wist hiermee het 2e punt van de wedstrijd neer te zetten! Een mooie opening was gemaakt en nu was het hopen dat ze dit door kon zetten. Het 2e toestel waar Kelly op mocht turnen was de sprong. Ze turnde een hele goede overslag met een mooie landing en een hoge streksalto. Het 3e toestel was de brug, hier was het inturnen een beetje spannend aangezien de zolendraai niet echt wilde lukken. Tijdens de brug oefening ging dit gelukkig goed en wist ze haar brugoefening door te turnen. Als laatste toestel had Kelly balk, een zenuwslopend onderdeel.
Ze wist de zenuwen de baas te zijn en turnde een super balk oefening! Met een fantastische wedstrijd wist Kelly zich als 5e te plaatsen voor het
NK 2e divisie 25 mei. Daarnaast als verassing heeft Kelly zich geplaatst voor de toestelfinale vloer!

Al met al een topweekend voor de meiden en trainsters van S.V. Atalanta Maasbracht !

Clubkampioenschappen turnen zondag 21 april

Sportvereniging Atalanta tovert de Andreashal in Maasbracht op zondag 21 april om in een turnparadijs, waar ze op die dag haar jaarlijkse clubkampioenschappen organiseert. Alle turn(st)ers, zowel recreatie als selectie, laten tussen 09.30 en 13.00 uur hun oefeningen op de verschillende toestellen zien. In alle groepen krijgen de drie turn(st)ers met het hoogste aantal punten een medaille. Ook kan er om de wisselbeker gestreden worden. Het belooft een spannende wedstrijd te worden.

Kom kijken naar de kampioenschappen en geniet van de verschillende oefeningen. De turn(st)ers laten op sprong, brug, balk, vloer, lange mat, rekstok en ringen zien wat ze geleerd hebben. De toegang tot de kampioenschappen is gratis. Voor een smakelijk hapje tussendoor, kunt u zoals elk jaar bij Atalanta terecht voor hun heerlijke wafels.