Tilburgse Kampioenschappen turnen

In het weekend van 7 & 8 december vonden de Tilburgse kampioenschappen turnen plaats. Van S.V. Atalanta namen 5 turnsters deel aan deze wedstrijd. Deze wedstrijd is een mooie voorbereiding voor de plaatsingswedstrijd die komend weekend plaats vindt in Panningen. Op zaterdag mochten Myrthe van Kessel (instap N2) en Evi van Goor (Junior 3e div.) de wedstrijd turnen. Voor Myrthe was dit de allereerste officiële wedstrijd. Een beetje zenuwachtig begon Myrthe aan de wedstrijd. Ze mocht openen op sprong wat haar beste toestel is. Brug ging haar ook goed af. Bij balk namen de zenuwen het een beetje over en ze viel helaas met de sisonne van de balk. Voor een eerste wedstrijd turnde Myrthe een prima wedstrijd en werd 16e. Evi mocht openen op vloer, ze zette een mooie oefening neer maar viel helaas bij haar laatste serie. Sprong en brug verliepen goed. Op balk zette Evi een super oefening neer! Helaas viel ze bij de wisselspagaat van de balk maar wist ondanks haar val nog een hoog punt neer te zetten. Evi werd 9e.

Zondag was het de beurt aan Noë Pols (jeugd1 N4), Tessa Tobben en Femke Cnoops (pupil2 N3). Noë turnde een hele sterke wedstrijd, met het hoogste punt op sprong en brug. Met inturnen op balk werden de zenuwen Noë even te veel. Ondanks dat turnde ze een redelijke oefening maar viel van de balk. Ze eindigde met een super oefening op vloer. Na deze goeie wedstrijd mocht Noë het hoogste trapje van het podium betreden en de gouden medaille in ontvangst nemen. Tessa en Femke begonnen op vloer en wisten dit heel netjes te doen. Op sprong werden door beide meiden hoge punten gehaald. Ook op brug turnde zowel Tessa als Femke een goeie oefening. Dit was wel even wennen aangezien ze voor het eerst maar aan een enkele legger moesten turnen. De balk was het laatste toestel. Femke turnde haar oefening goed door en viel helaas met haar afsprong. Femke behaalde uiteindelijk een mooie 5e plaats. Tessa wist haar oefening netjes af te werken en haalde een mooi punt. Na deze goeie wedstrijd mocht ook Tessa de gouden medaille in ontvangst nemen.

Dames proficiat en veel succes komend weekend op de plaatsingswedstrijd!