S.V. Atalanta goed van start op de wedstrijden!

In het weekend van 14 & 15 december vonden de eerste plaatsingswedstrijden plaats voor de Limburgs Kampioenschappen turnen. Ondanks de wedstrijd erg vroeg in het seizoen is zijn de meiden er klaar voor. Zaterdag was het de beurt aan Jessica Richard (pupil1 D1) & Evi van Goor (junior 3e div.) om  het spits af te bijten. In het niveau van Jessica was het deelnemers erg groot, Jessica liet zich daardoor niet afleiden. Ietwat zenuwachtig begon ze aan haar wedstrijd. Vloer en sprong gingen goed, op brug en balk wist Jessica een voorsprong te pakken. Van de 40 meisjes wist Jessica zich als 8e te plaatsen voor de halve finale van het LK! In dezelfde wedstrijd turnde Evi in een sterk deelnemers veld. Evi wist zich goed staande te houden door onder andere het hoogste punt op vloer neer te zetten. Verder turnde ze een goede wedstrijd en werd 6e. De laatste wedstrijd van de zaterdag werd afgesloten door Naomi Frösch & Tessa Weijers (senior 4e div.). Voor beide dames voor het eerst in dit niveau met veel nieuwe onderdelen. Beide dames openden sterk op vloer door hier het 3e en 4e hoogste punt neer te zetten.  Op sprong en brug wisten ze het niveau ook goed bij te houden. Op balk gingen ze beide helaas even de mist in. Naomi werd 8e en Tessa 25e, hiermee zijn ze alle twee door naar de halve finale van het LK.

Zondag ochtend was het de beurt aan Myrthe van Kessel (instap N2). Met wat gezonde spanning starte Myrthe aan haar wedstrijd waar ze mocht beginnen op haar favoriete onderdeel sprong. Myrthe wist op alle toestellen een hele stabiele en sterke wedstrijd neer te zetten met een hele mooie vloeroefening tot slot. Ze mocht hierna dan ook de bronzen medaille in ontvangst nemen! De middag wedstrijd was voor Femke Cnoops, Tessa Tobben (pupil2 N3) & Noë Pols (jeugd N4). Tessa en Femke openden op balk wat voor beide meiden niet zo goed uit pakte. Ze hadden hierdoor een kleine achterstand opgedaan en wat in te halen. Ze wisten zich alle twee heel erg goed te herpakken en te knallen op de andere toestellen met beide een hoog punt op vloer. Tessa wist uiteindelijk toch nog 3e te worden en Femke wist een mooie 6e plaats te behalen. In het niveau van turnde maar 30 meisjes mee. Noë turnde een goede vloeroefening en sprong. Op brug ging ze even de mist in maar wist dit goed te herstellen. Op balk turnde ze een hele mooie oefening maar viel hier helaas een keer vanaf. Na de wedstrijd mocht Noë de zilveren medaille ontvangen. Als laatste van dit weekend was het de beurt aan Julia Gootzen (junior 5e div.). Julia is afgelopen seizoen een niveau omhoog gemoeten en turnde ook in een groot deelnemersveld. Julia had er zin in en dat was te zien ook! Ze turnde een stabiele maar hele sterke wedstrijd. Ze werd beloond met zelfs een gouden medaille!

Dames ontzettend goed geturnd weer dit weekend! Proficiat met alle resultaten.