Myrthe van Kessel plaats zich voor ½ finale NK turnen!

Zaterdag 8 maart vonden de kwart finales van het Nederlands Kampioenschap turnen plaats. Myrthe van Kessel had zich voor deze wedstrijd weten te plaatsen. Zaterdag ochtend om 7.30 uur zaten we in de auto op weg naar Dalen, na dik 2 uur rijden kwamen we aan en Myrthe was toch wel wat zenuwachtig. Myrthe mocht openen op vloer waar ze iedereen wist te verbazen met een prachtige vloeroefening. Voor deze mooie oefening kreeg Myrthe dan ook een 12,00. Na vloer mocht Myrthe gaan springen, dit deed ze goed en haalde een 12,825. Als 3e toestel mocht Myrthe naar de bandjes, een toestel waar ze hard aan gewerkt heeft de afgelopen tijd. Dit was ook zeker terug te zien. Myrthe turnde een hele strakke oefening met hoge zwaaien en werd beloond met een 11,50 wat het 3e punt van de wedstrijd was! Als laatste toestel was balk aan de beurt, een zenuwslopend onderdeel. Myrthe begon hier vol zelfvertrouwen aan, helaas viel ze wel met de radslag maar de rest van haar oefening was erg netjes. Ze kreeg nog een 11,80. Met deze mooie wedstrijd en punten werd Myrthe uiteindelijk 6e en wist zich hiermee te plaatsen voor de halve finale van de Nederlandse Kampioenschappen turnen!

Een top prestatie, proficiat Myrthe met dit mooie resultaat en op naar het de halve finales!