Eerste rope skipping wedstrijd voor S.V. Atalanta Maasbracht

Op zaterdag 15 maart vond in Maastricht de Single Knock-out rope skipping wedstrijd plaats, georganiseerd door de Nederlandse Rope Skip Organisatie (NRSO). Dit was de eerste wedstrijd die buiten Naarden georganiseerd werd en de eerste wedstrijd waar onze nieuwe rope skipping groep aan deel kon nemen!
Vanuit S.V. Atalanta namen drie skippers deel, Sanne (trainster van de rope skip groep), Eliane en Noortje. Zij deden mee in het recreatieve niveau. Tijdens de Knock-Out wedstrijd springen de deelnemers in een duel tegen elkaar en proberen zo veel mogelijk sprongen te maken. De winnaar van het duel gaat door naar de volgende ronde, net zo lang tot er maar één winnaar over is. De vier trucs die gesprongen werden waren de ‘caboose cross plus halve draai’, ‘sprong vooruit en sprong achteruit’, ‘grasmaaier’ en ‘handvatten wisselen’. De dames van Atalanta vonden het erg leuk dat ze deel konden nemen aan de wedstrijd om zo ook te laten zien dat Atalanta ook fanatiek is geworden in het rope skippen. Het was een leuke wedstrijd en tevens ook leerzaam. Eliane werd 2e met de truc ‘grasmaaier’, Noortje werd 2e met de truc ‘handvatten wisselen’ en Sanne werd 1e met de ‘caboose cross’ en werd 2e overall!