Twee Limburgse titels voor S.V. Atalanta!

Op 22 en 23 maart vonden de Limburgse Kampioenschappen turnen plaats in Panningen. In dit weekend mochten 7 meiden in actie komen voor S.V. Atalanta. Op zaterdag mochten Julia Gootzen (junior 5e div.) en Evi van Goor (junior 3e div.) het spits afbijten. De voorbereiding voor Julia was niet optimaal aangezien zij een blessure aan haar hamstring had, we besloten het toch te proberen. Ondanks haar blessure wist Julia een goeie wedstrijd te draaien met goeie punten op brug, balk en vloer. Julia werd net 4e en greep hiermee net naast het podium. Evi turnde een mooie vloeroefening. Op balk viel Evi helaas met de arabier. De rest van de wedstrijd draaide Evi stabiel. Evi werd 9e van Limburg. In de 2e wedstrijd was het de beurt aan Tina Penninx (senior 6d div.) Tina was gebrand op de titel en ging hier dan ook vol voor. Het inturnen verliep niet vlekkeloos, Tina had erg veel last van haar voet wat op het laatste moment nog ingetapet moest worden. Ondanks de pijn wist Tina een super wedstrijd neer te zetten! Ze turnde een hele mooie vloeroefening met aangepaste series, haar balk oefening was stabiel en straalde rust uit. Na deze goeie wedstrijd mag Tina zich welverdiend Limburgs Kampioen noemen in haar niveau.

Op zondag was het de eerste wedstrijd de beurt aan Tessa Tobben, Femke Cnoops (Pupil2 N3) en Myrthe van Kessel (Instap N2). Tessa hoorde een week voor de wedstrijd pas dat ze toch mee mocht turnen door een foutje van de organisatie. Met de weinige voorbereidingstijd die we hadden zette Tessa een prima wedstrijd neer. Op balk zette ze een goede oefening neer. Helaas viel het punt een beetje tegen. De rest van de wedstrijd wist Tessa goed af te draaien. Tessa werd met een kromme teen verschil 4e van Limburg. Femke begon wat wiebelig op de balk en viel met de radslag eraf. Ze wist haar oefening heel goed te herpakken en turnde deze mooi af. Op vloer turnde ze een hele mooie en strakke oefening en zette het 2e punt hier neer van de wedstrijd. Femke werd 7e in haar niveau. Myrthe begon heel sterk aan haar wedstrijd door een mooi 3e punt op sprong en op rekstok neer te zetten! Als 3e toestel had Myrthe balk, voor het eerst op een wedstrijd wist ze op de balk te blijven staan. Ook Myrthe werd na deze goede wedstrijd 4e van Limburg! In de middag mocht Noë Pols (Jeugd N4) het weekend afsluiten. Na een pech seizoen voor Noë met een gebroken voet was ze gebrand op de titel vandaag. Noë moest openen op de balk waar ze toch wel zenuwachtig voor was. De zenuwen waren nergens voor nodig want ze turnde een super oefening waar ze een 13,200 voor kreeg! Hiermee turnde ze zich gelijk 2,00 punten los van alle anderen. De rest van de wedstrijd turnde ze goed uit en wist de voorsprong vast te houden. Noë mag zich na dit weekend Limburgs Kampioen noemen in haar niveau!

Meiden erg goed gedaan ! Proficiat met deze mooie resultaten.