Atalanta uit Maasbracht neemt deel aan clubteamfinales

Op zondag 11 mei vonden de clubteamfinales plaats in Brunssum. Voor Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht nam één team deel aan het niveau supplement D. Het team, bestaande uit Naomi Frösch, Madelon Koopmans, Tessa Weijers en op het laatste moment Astrid van Voorst, mocht de tweede wedstrijd in actie komen. Evi van Goor had zich kort voor deze wedstrijd geblesseerd en kon helaas niet meeturnen. De dames openden de wedstrijd op vloer waar een mooie oefening werd geturnd. Helaas vielen de punten op dit toestel een beetje tegen. Het volgende toestel sprong wisten de dames goed te doen en hier werden mooie punten behaald. Als derde toestel was brug aan de beurt wat toch wel een lastig onderdeel is. De oefeningen waren goed aan de brug, maar helaas zijn hier wel wat punten blijven liggen. Als laatste toestel sloot het team de wedstrijd af op balk. Hier wisten de dames zichzelf en de train(st)er te verbazen. De dames turnden hier super oefeningen en de punten mochten er ook wezen! De dames van Atalanta werden uiteindelijk vierde met maar een punt verschil van nummer 3!

Een knappe prestatie en een gezellige middag!

Districtfinale 4e divisie S.V. Atalanta

Op zaterdag 10 mei vond de districtfinale van de 4e divisie turnen plaats in Asten. Twee turnsters van Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht wisten zich te plaatsen voor deze wedstrijd. Wedstrijd twee kwam Jessica Richard, die pupil1 niv. D1 turnt, in actie. Jessica mocht beginnen op sprong. Ze wist dit onderdeel goed te doen en kreeg een 12,925. Na sprong was brug aan de beurt. Jessica turnde een strakke oefening zonder grote fouten. Het punt op dit onderdeel was een 12,900. Als derde toestel mocht Jessica turnen aan de balk wat altijd een zenuwslopend onderdeel is. Jessica wist haar zenuwen de baas te blijven en turnde een fantastische balk oefening. Ze werd hier ook beloond met een 13,900! De wedstrijd werd afgesloten op vloer wat Jessica wederom goed wist te turnen. Haar punt was een 12,950. Na deze super wedstrijd van Jessica wist ze achtste te worden van Zeeland, Brabant en Limburg!

De derde wedstrijd kwam Naomi Frösch in actie in het niveau senior 4e divisie. Ook Naomi mocht openen op sprong. Naomi had wat moeite met in de wedstrijd komen. Met een aardige sprong wist ze een 10,875 te scoren. Na sprong ging Naomi aan de brug turnen waar ze twee nieuwe onderdelen ging turnen. De wedstrijdoefening verliep helaas niet zoals gepland. Met de losom halve kip tikte ze met haar voeten aan de grond en ook de afsprong was wat ongecontroleerd. Als derde toestel was balk aan de beurt. Haar oefening was strak, maar helaas werd de sprongserie niet geteld en viel Naomi met de arabier van de balk. Als laatste toestel sloot Naomi de wedstrijd af op vloer. Hier wist ze zichzelf terug te pakken en een super oefening te turnen. Ze turnde hier een 12,200 wat het derde punt van de wedstrijd was! Naomi werd 22e van Zeeland, Brabant en Limburg.

Goed gedaan dames en proficiat met dit resultaat!

Zes medailles toestelfinales turnen voor Atalanta

Op zaterdag 10 mei vonden de toestelfinales turnen plaats in Brunssum. Vanuit Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht hadden zes dames zich tijdens de eerste plaatsingswedstrijd weten te plaatsen voor deze finale. De eerste wedstrijd mochten Femke Cnoops (pupil2 N3) en Myrthe van Kessel (instap N2) van start gaan. Femke had zich voor de toestellen vloer en brug geplaatst. Op vloer wist Femke weer een hele nette vloeroefening neer te zetten die goed was voor een mooie zilveren medaille. Op brug turnde ze een goede oefening, maar greep hier naast het podium. Myrthe had zich voor alle toestellen weten te plaatsen. Op sprong, balk en vloer wist Myrthe goed te turnen, maar geen medaille te halen. Op de bandjes wist Myrthe iedereen te verbazen met een heel mooie oefening en werd hiermee derde op dit onderdeel.

De tweede wedstrijd was het de beurt aan Tina Penninx (senior 6e div.), Madelon Koopmans (senior 5e div.) en Julia Gootzen (junior 5e div.). Helaas raakte Evi net voor de wedstrijd geblesseerd en kon dus niet deelnemen. Tina had zich voor de toestellen balk, brug en vloer geplaatst. Op brug turnde Tina een strakke oefening en werd hier tweede. Op balk turnde Tina een mooie en stabiele oefening en werd op dit onderdeel Limburgs Kampioen! Op vloer greep ze net naast het podium en werd hier vierde. Madelon had zich geplaatst voor sprong en vloer. Op sprong kwam Madelon met haar eerste sprong, half in heel uit, ten val. Haar tweede sprong was heel netjes, maar helaas niet voldoende voor het podium. Na heel erg lang wachten mocht Madelon nog in actie komen op vloer. Hier wist ze een heel mooie oefening neer te zetten en Madelon mag zich op dit onderdeel Limburgs Kampioen noemen! Julia had zich geplaatst voor de toestelfinales balk, sprong en vloer. Voor de balk was Julia wat zenuwachtig, dit was ook terug te zien in haar oefening waar ze helaas met de radslag ten val kwam. Op sprong wist Julia twee mooie overslagen te springen, maar dat was niet voldoende voor het podium. Op vloer turnde Julia een strakke oefening en werd op dit onderdeel tweede!

Dames proficiat met deze mooie resultaten!