Succes voor S.V. Atalanta op 1/2 NK en NK turnen

Op zaterdag 17 mei vonden de Nederlands Kampioenschappen turnen plaats in de 3e divisie. Tessa Tobben, die tijdens de ½ finale van het NK 1e werd, was een grote kanshebber op een plaatsje op het podium. Het niveau lag erg hoog die dag en het zou spannend worden. Tessa turnde een goeie en stabiele wedstrijd, helaas viel het punt op het 2e onderdeel brug wat tegen. Hierdoor moest Tessa wat punten inhalen op balk en vloer om bovenin mee te kunnen draaien. Dit deed Tessa dan ook erg goed! Op balk en vloer turnde ze sterk en wist ze hoge punten te halen. De eindscore bleef spannend tot de laatste turnster. Tessa werd uiteindelijk 4e van heel Nederland! Helaas net naast het podium maar wel een super prestatie.

Op zondag 18 mei vond voor Myrthe van Kessel de ½ finale van het NK plaats en mocht Tessa Tobben nog een keer in actie komen in de toestelfinale sprong, balk en vloer. Myrthe opende de wedstrijd erg sterk met een 13,00 op balk! Het hoogste punt dat Myrthe ooit gehaald had op balk, ook vloer turnde ze netjes. Op het 3e onderdeel sprong moest Myrthe helaas een handje aan de grond zetten na de overslag. Op bandjes werd streng gejureerd en viel het punt erg tegen. Myrthe wist een mooie 22e plek te behalen, ze wist zich niet te plaatsen voor de Nederlandse Kampioenschappen maar wel super gedaan!

Later in de middag mocht Tessa in het warme weer nogmaals in actie komen, ditmaal was Tessa vastberaden om met een medaille naar huis te gaan. Het eerste toestel was vloer waar Tessa als 2e op moest turnen. Tessa wist een hele goede oefening te turnen en scoorde hiermee een 14,567 wat erg hoog is. De punten lagen heel dicht bij elkaar en het was erg spannend, achteraf was de vloeroefening van Tessa de ‘ gouden’ oefening en ze mag zich Nederlands kampioen noemen op dit onderdeel! Als 2e onderdeel turnde Tessa sprong, hier wisten we eigenlijk wel al dat ze geen medaille kansen had. Tessa wist goed te springen en werd 6e van Nederland op dit onderdeel. Als laatste toestel mocht Tessa turnen op balk. Ze turnde als een na laatste in haar groep, het inturnen was goed gegaan en na lang wachten was Tessa er klaar voor en wist wat haar te doen stond. Op een grote wiebel bij de fouetedraai na, wist Tessa erg mooi en strak te turnen. Tessa scoorde op dit onderdeel een 12,933 en dit was goed genoeg voor een mooie 2e plek op dit onderdeel!