Zes medailles toestelfinales turnen voor Atalanta

Op zaterdag 10 mei vonden de toestelfinales turnen plaats in Brunssum. Vanuit Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht hadden zes dames zich tijdens de eerste plaatsingswedstrijd weten te plaatsen voor deze finale. De eerste wedstrijd mochten Femke Cnoops (pupil2 N3) en Myrthe van Kessel (instap N2) van start gaan. Femke had zich voor de toestellen vloer en brug geplaatst. Op vloer wist Femke weer een hele nette vloeroefening neer te zetten die goed was voor een mooie zilveren medaille. Op brug turnde ze een goede oefening, maar greep hier naast het podium. Myrthe had zich voor alle toestellen weten te plaatsen. Op sprong, balk en vloer wist Myrthe goed te turnen, maar geen medaille te halen. Op de bandjes wist Myrthe iedereen te verbazen met een heel mooie oefening en werd hiermee derde op dit onderdeel.

De tweede wedstrijd was het de beurt aan Tina Penninx (senior 6e div.), Madelon Koopmans (senior 5e div.) en Julia Gootzen (junior 5e div.). Helaas raakte Evi net voor de wedstrijd geblesseerd en kon dus niet deelnemen. Tina had zich voor de toestellen balk, brug en vloer geplaatst. Op brug turnde Tina een strakke oefening en werd hier tweede. Op balk turnde Tina een mooie en stabiele oefening en werd op dit onderdeel Limburgs Kampioen! Op vloer greep ze net naast het podium en werd hier vierde. Madelon had zich geplaatst voor sprong en vloer. Op sprong kwam Madelon met haar eerste sprong, half in heel uit, ten val. Haar tweede sprong was heel netjes, maar helaas niet voldoende voor het podium. Na heel erg lang wachten mocht Madelon nog in actie komen op vloer. Hier wist ze een heel mooie oefening neer te zetten en Madelon mag zich op dit onderdeel Limburgs Kampioen noemen! Julia had zich geplaatst voor de toestelfinales balk, sprong en vloer. Voor de balk was Julia wat zenuwachtig, dit was ook terug te zien in haar oefening waar ze helaas met de radslag ten val kwam. Op sprong wist Julia twee mooie overslagen te springen, maar dat was niet voldoende voor het podium. Op vloer turnde Julia een strakke oefening en werd op dit onderdeel tweede!

Dames proficiat met deze mooie resultaten!