5 turnsters S.V. Atalanta plaatsen zich voor de Limburgse Kampioenschappen!

In het weekend van 28 februari en 1 maart vonden de halve finales van het Limburgs Kampioenschap turnen plaats in Horn. In dit weekend kwamen 10 turnsters uit voor S.V. Atalanta. Op zaterdag mochten Myrna Hoekstra, Tina Penninx en Madelon Koopmans het spits afbijten. Voor alle 3 de dames helaas geen foutloze wedstrijd. Tina viel bij haar 2e sprong waardoor ze al met een kleine achterstand startte. Op brug viel Myrna 2 keer en Madelon miste een onderdeel waardoor beide meiden een heel laag punt kregen. Ze wisten zich allemaal wel sterk te herpakken en turnde allemaal een mooie balk en vloeroefening. Madelon zelfs voor het eerst met een arabier flikflak hele schroef!  Myrna werd 27e, Madelon 25e & Tina 15e. Helaas niet genoeg voor een plekje bij het Limburgs Kampioenschap.
Daarna was het de beurt aan Jessica Richard, Chaline Toebosch, Naomi Frösch & Tessa Weijers. Jessica turnde een hele goeie wedstrijd en wist zich op een klein foutje op balk na van haar sterkste kant te laten zien met het 2e punt op vloer. Met deze mooie wedstrijd wist Jessica zich als 5e te plaatsen voor het Limburgs Kampioenschap. In de andere baan was het de beurt aan de senioren in de 4e divisie. De meiden openende op vloer waar ze hele mooie vloeroefeningen neer zetten, helaas vielen de punten die ze kregen erg tegen. De rest van de wedstrijd verliep goed op een val van Naomi op balk na. Naomi eindigde als 19e, Tessa als 11e en is daarmee reserve voor het Limburgs Kampioenschap en Chaline wist zich heel mooi als 9e te plaatsen voor het LK!

Zondag turnde Julia Gootzen bij de junioren in de 5e divisie. Julia turnde een stabiele wedstrijd, wel viel ze met de radslag van de balk maar ondanks dat hielt ze een heel mooi punt over! Ook liet Julia op sprong voor het eerst een half in half uit zien. Julia werd 10e en plaatst zich hiermee voor het LK. In de laatste wedstrijd van dit weekend kwamen Inge Jochems en Anne Rooyen uit bij de junioren in de 6e divisie. Met 1 uurtje training per week bij de recreatie wilde deze meiden een gokje wagen bij de wedstrijden. Anne turnde een goeie wedstrijd en behaalde het hoogste punt op vloer en het 2e punt op sprong. Inge heeft zich op alle toestellen weten te verbeteren ten opzichten van de eerste wedstrijd en behaalde het hoogste punt op sprong! Inge wist zich als 8e te plaatsen en Anne werd 2e! Beide meiden zijn door naar de Limburgse Kampioenschappen die 28 & 29 maart plaatsvinden in Panningen. Goed gedaan allemaal!