Twee medailles op ½ finale NK turnen voor S.V. Atalanta

Op zaterdag 11 april vond het eerste ½ finale weekend plaats voor de Nederlandse Kampioenschappen turnen. Uitkomend voor Atalanta hadden 3 turnsters zich geplaatst voor deze halve finale in Duiven.
Roos Aendenroomer mocht het spits afbijten. Roos had wat gezonde spanning maar vooral veel zin in de wedstrijd. Roos opende op balk waar ze direct een goede oefening neer wist te zetten. Op vloer viel Roos helaas terug met haar boogje, de rest van haar oefening was erg netjes en strak. Ook op de andere 2 toestellen wist Roos stabiel te turnen. Roos wist als 15e te eindigen deze wedstrijd, de beste 9 gingen door dus het was helaas niet genoeg voor een finale plekje. Het was het eerste wedstrijd jaar voor Roos dus een super prestatie dat Roos het gelijk tot de halve finale wist te schoppen!

Roos & Myrthe halve finale NK in Duiven

De wedstrijd erna mocht Myrthe in actie komen. Ook Myrthe startte op balk wat haar minste toestel is. Haar oefening was wat wiebelig maar ze bleef op de balk staan. Ze scoorde een 10,267 wat het 5e punt van de wedstrijd bleek te zijn! Daarna ging Myrthe naar vloer waar ze een knal oefening neer wist te zetten. Helaas zette ze na de loop-sluitoverslag een pasje naar voren wat haar een toestelfinale plek kostte. Als 3e toestel mocht Myrthe springen, hier gaf ze alles wat ze had en dit was goed genoeg voor het hoogste punt deze wedstrijd en daarbij dus een toestelfinale op het NK! Myrthe sloot de wedstrijd af in de bandjes en het was erg spannend. Ze turnde een goede oefening en wist 3e te worden in meerkamp! Een super prestatie en dus een finale plek voor het NK.

Als laatst sloot Noë Pols de wedstrijd af. Ook zij moest openen op balk, voor haar een mindere start als de andere twee dames. Met inturnen zette Noë haar hand naast de balk met de flikflak, ze wist zich meteen te herpakken. Tijdens haar wedstrijd oefening turnde ze ruim en strak op de balk, helaas wist ze na de flikflak haar balans niet te houden. Ondanks haar val hield Noë nog een hoog punt over! Op vloer turnde Noë een super oefening en haalde een 12,300! Dit punt was het beste punt van de wedstrijd en dus een toestelfinale vloer! Op sprong en brug turnde Noë stabiel en wist ze ook bij de hoogste 5 punten te zitten. Het was een hele spannende wedstrijd en ondanks haar val werd Noë 3e tijdens deze halve finale! Ook Noë plaatst zich hiermee voor de Nederlandse Kampioenschappen die 30 & 31 mei plaatsvinden in Leek.

Meiden gefeliciteerd met jullie mooie prestaties!

Noë wordt 3e op de halve finale van het NK in Duiven