Brons voor Tessa Tobben op NK turnen eerste divisie!

In het weekend van 13 & 14 juni vonden de Nederlandse Kampioenschappen plaats voor de 1e divisie in Almelo. Romy Hendrikx (instap N2) & Tessa Tobben (jeugd N2) hadden zich geplaatst voor de meerkamp finale en beide een toestelfinale. Op zaterdag ochtend mocht Romy als eerste in actie komen. Voor Romy was dit haar eerste wedstrijd jaar en dus ook haar eerste Nederlandse Kampioenschappen. Van de ruim 200 turnsters behoorde Romy dus al bij de beste 36 van Nederland! Super knap, Romy vond het wel spannend maar turnde goed. Helaas een foutje op de balk waardoor ze een laag punt kreeg. Op vloer turnde ze voor het eerst de loop-sluit overslag en die ging goed! Het niveau lag erg hoog bij de andere turnsters. Romy werd 34e, een mooie prestatie.
De wedstrijd erna mocht Tessa Tobben in actie komen. Voor haar was dit haar eerste jaar in de eerste divisie dus al super knap dat ze het NK wist te behalen! Erg spannend ook want Tessa ging voor het eerst op wedstrijd op sprong de tsukahara springen! Dit is een arabier over de pegasus met een salto erachter. Tessa opende op sprong waar ze 2 hele mooie sprongen liet zien! Met een 12,850 was dit het 7e punt in de wedstrijd. Na sprong mocht Tessa aan de brug gaan turnen, het inturnen verliep niet helemaal volgens plan. De wedstrijdoefening was echter een hele mooie oefening. Ze kreeg hier een 14,00 voor! Dit was het 4e punt van de wedstrijd. Als 3e toestel was het de beurt op balk. Het inturnen verliep super en ook de oefening verliep op 1 wiebel na perfect. Ook hier scoorde Tessa het 4e punt. Het laatste toestel was vloer waar ze voor het eerst de losse overslag ging turnen. Tessa sloot de wedstrijd in steil af en knalde er ook hier een super oefening uit! Na deze super wedstrijd mocht Tessa heel verrassend het podium betreden! Tessa werd 3e!

Zondag tunde Romy nog toestel finale sprong en Tessa balk. Tijdens het inturnen op balk ging het bij Tessa helaas mis en blesseerde zich aan haar enkel, ze moest zich terug trekken uit de wedstrijd. Romy kwam wel in actie en wist 2 hele mooie sprongen neer te zetten, de concurrentie was ook vandaag weer groot en Romy werd 8e van Nederland op dit toestel! Heel knap meid.