Alle turnsters S.V. Atalanta door naar ½ of finale Limburgs Kampioenschap!

Het weekend van 23 & 24 januari vonden de laatste plaatsingswedstrijden plaats in Brunssum. Dit weekend was het de beurt aan de meisjes die in de D niveaus turnde. Voor Atalanta kwamen nog 7 meisjes in actie dit weekend. Het eerste wedstrijd weekend waar in de nieuwe pakjes geturnd werd! Isa Claessens (pupil1 D1) mocht het spitst afbijten. Door een blessure aan de enkel van Isa was de voorbereiding niet optimaal. Isa liet zichzelf hierdoor niet uit het veld slaan en turnde een stabiele wedstrijd. Op balk wist ze zelfs nog een toestelfinale binnen te slepen! Isa plaatste zich voor de ½ finale met een mooie 13e plek.

In de 2e wedstrijd was het de beurt aan de instappers, voor hun was het de allereerste echte wedstrijd. Spannend dus! Eva van Pol & Lotte Bogie kwamen uit in het niveau instap D1 en aan de andere baan werd geturnd door Otja Jeurissen & Veerle Duchossoy in instap D2. Eva turnde een hele sterke wedstrijd en bleef de zenuwen de baas. Naast een toestelfinale op balk en sprong plaatse Eva zich als 4e voor de ½ finale. Lotte turnde een goeie wedstrijd en maakte een klein foutje op vloer waardoor ze wat punten liet liggen, ook Lotte plaatst zich voor een toestelfinale op de balk en is met een mooie 15e plek ook door naar de ½ finale! Aan de andere kant turnde beide dames een sterke wedstrijd, Otja had halverwege nog wat last van de zenuwen maar die verdwenen snel na een mooie vloer oefening en sprong. Otja haalde toestelfinale op 3 toestellen! Brug, vloer & sprong. Na zo’n mooie wedstrijd mocht ze het hoogste podium betreden en een gouden medaille in ontvangst nemen. Veerle liet zien een echte wedstrijd turnster te zijn en turnde stabiel zonder grote fouten. Veerle werd 21e en plaatst zich evenals Otja voor de ½ finale. De laatste dag mochten Eva Snijkers & Tara de Wit de wedstrijd dag afsluiten in het niveau instap D2. Ook hier waren de zenuwen aanwezig voor de wedstrijd. Ze starten ook nog op balk wat het extra spannend maakte!  Eva wist haar zenuwen de baas te blijven en behaalde zelfs toestelfinale op de balk! Tara wist haar zenuwen iets minder onder bedwang te houden op de balk en viel hier helaas vanaf. Na balk waren de zenuwen weg en turnde beide meisjes een goeie wedstrijd. Eva wist na een hele sterke wedstrijd 5e te worden! Tara werd uiteindelijk 22e en is hiermee ook door naar de ½ finale! De eindstand na de eerste plaatsingswedstrijden: 11 ½ finale plaatsen, 10 finale plaatsen en maar liefst 39 toestelfinales! Dit betekend dat de meiden zich voor het eerst allemaal hebben weten te plaatsen na de eerste rondes! Super prestatie meiden.

Astrid, Anne, Otja, Lotte. Eva, Anoek, Noortje, Veerle, Eva, Tara