S.V. Atalanta 16 finale plaatsen LK turnen

In het weekend van 5 & 6 maart vonden de ½ finales plaats van de Limburgse Kampioenschappen. Vanuit Atalanta wisten 11 meiden zich voor dit weekend in Horn te plaatsen. De beste 10 meisjes in ieder niveau stromen door naar de Limburgse Kampioenschappen die 2 & 3 april plaats vinden.

Zaterdag wedstrijd 1 mocht Isa Claessen (pupil1 D1) het spits afbijten. Isa had helaas niet helemaal haar dag. Op sprong en brug ging het goed maar op de laatste 2 toestellen balk en vloer moest Isa wat foutjes incasseren. Isa werd 19e en heeft zich hiermee niet geplaatst voor het LK. Wedstrijd 2 was het de beurt aan Madelon Koopmans & Myrna Hoekstra (senior div. 5). Beide dames begonnen met wat gezonde zenuwen aan de wedstrijd. Ze openden goed op vloer , Myrna turnde een 11,90 & Madelon 11,70 wat achteraf het 1e en 2e punt van de wedstrijd bleek te zijn! Op sprong en brug wisten ze lekker te turnen. Op balk waren de zenuwen beide dames toch even de baas. Myrna turnde een wat wiebelige oefening en Madelon moest de balk 1 keer verlaten. Ondanks een mindere balk wist Myrna zich als 5e en Madelon zich als 7e te plaatsen voor de Limburgse Kampioenschappen!

Zondag was het de beurt aan onze 4 instappers D2; Veerle Duchossoy, Tara de Wit, Eva Snijkers & Otja Jeurissen. Veerle wist zichzelf ten opzichte van de vorige wedstrijd vooral op brug en balk erg te verbeteren! Op vloer vergat ze helaas een onderdeel wat haar veel punten kostte. Veerle werd 25e. Tara turnde een mooie sprong, op balk maakte Tara een foutje wat ook haar duur kwam te staan en werd 40e. Eva turnde een stabiele wedstrijd maar moest ook op balk 2 vallen incasseren, wel turnde Eva een hele mooie brug oefening hiermee werd Eva 28e. Otja turnde een hele mooie wedstrijd en liet zien met een mooie houding hoog te kunnen scoren, zelfs met een val op balk. Otja mocht het podium betreden en de bronzen medaille in ontvangst nemen. Otja heeft zich geplaatst voor het LK. Aan de andere kant turnden Julia Gootzen en Chaline Toebosch (senior div. 4). Julia moest dit jaar 2 niveaus omhoog dus dat ze de halve finale had bereikt was al een hele mooie prestatie! Julia turnde een erg sterke wedstrijd met een hele mooie balk oefening. Julia werd knap 14e maar plaatsen zich helaas (net) niet voor het LK. Chaline was ziek maar liet dit niet in de weg staan om een goeie prestatie neer te zetten. Chaline turnde alsnog de sterren van de hemel en was erg gefocust. Met een killer scoren van 12,75 op vloer wist ze een mooie voorsprong te pakken. Chaline werd 1e en plaatst zich voor het LK!

De 2e wedstrijd was het de beurt aan onze laatste 2 instappers D1, Lotte Bogie en Eva van Pol. Lotte opende de wedstrijd heel sterk door een 12,30 neer te zetten op de vloer wat het 3e punt van de wedstrijd was! Ook op sprong en brug turnde Lotte goed al viel het punt op de brug een beetje tegen. Op de balk viel Lotte helaas een keer maar turnde haar oefening mooi af. Lotte werd 12e en plaatst zich hiermee net niet voor het LK. Eva was de hele week erg ziek geweest en heeft niet echt meer kunnen trainen voor de wedstrijd wat het extra spannend maakte. Eva begon goed op vloer waar ze een 11,90 scoorde wat niet haar beste toestel is normaal. Op brug turnde Eva met een 12,50 het hoogste punt en ook balk wist ze stabiel te turnen. Ondanks dat Eva niet fit was plaatste ze zich als 6e voor het Limburgs Kampioenschap!

Dit weekend wisten 5 meisjes nog een plekje te bemachtigen bij de beste 10. Hiermee sluiten ze aan bij de 11 meisjes die dit al eerder gelukt was. Goed gedaan meiden!