Week van het Sportplezier (5-13 maart)

Plezier hebben tijdens het sporten is belangrijker dan winnen. Die gedachte staat centraal tijdens de Week van het Sportplezier (5-13 maart). Daarom start de KNGU een actie waarbij filmpjes ingestuurd kunnen worden over het plezier bij een gymsportclub of het enthousiasme van een trainer/coach. Met de filmpjes kunnen clubs sportclinics of lesmaterialen winnen.

De trainer/coach speelt een belangrijke rol bij het sportplezier van kinderen. Een trainer is zelfs (mede)verantwoordelijk voor het plezier van zijn of haar pupillen. Tijdens de Week van het Sportplezier kun je als club je enthousiaste trainer in het zonnetje zetten. Daarmee help je ook een plezierig sportklimaat uit te dragen, want door sportpleziermomenten in de gymnastiek te verzamelen laten we zien hoe belangrijk plezier in de sport is.

Tijdens de Week van het Sportplezier kunnen clubs gym, turn, dans en springplezier tijdens de gymsportles met ons en de rest van Nederland delen via instagram en facebook met de hashtag #sportplezierkngu.

Hoe meedoen aan deze actie?
Stuur ons via Instagram, een horizontaal gemaakt filmpje van max. 30 seconden. Gebruik daarvoor de #sportplezierkngu. Of maak een Youtube filmpje van max. 1 minuut en stuur ons de link van je filmpje via sportplezier@kngu.nl. De leukste inzendingen belonen we met topprijzen.
Laat zien hoeveel sportplezier er is binnen jouw gymsportclub of tijdens de les om de leukste gymclub van Nederland te worden. Of laat zien op welke manier de trainer/coach bij je club sportplezier centraal stelt binnen de les. Hij maakt dan kans op de titel ‘Tofste gymsporttrainer’.

Sportclinic winnen
De sporters: een sportclinic gegeven door een topsporter in de discipline van je club. Pakket lesmaterialen De trainer/coach: een pakket lesmaterialen naar keuze ter waarde van; 1e prijs: 500 euro 2e prijs: 300 euro 3e prijs: 200 euro .
Meer informatie over deze actie en voorbeelden van ingestuurde filmpjes vind je nu via Instagram. Boudewijn de Vries maakte alvast een inspirerend filmpje!