Goud op ½ finale NK turnen voor S.V. Atalanta Maasbracht

Op zondag 17 april vond voor de 3e divisie de halve finales plaats voor het Nederlands Kampioenschap turnen. Voor Atalanta wisten 4 meiden zich te plaatsen voor deze wedstrijd wat al super knap is! Sarah Kessels, Roos Aendenroomer (pupil1 N3) & Myrthe van Kessel (pupil2 N3) mochten al vroeg op pad aangezien ze om kwart over 8 in Bergschenhoek moesten zijn.  De beste 9 meisjes plaatsten zich voor het NK. Roos turnde een stabiele wedstrijd en liet mooie hoge zwaaien zien op de rekstok. Helaas viel Roos van de balk en werd 19e. Sarah moest helaas ook een val incasseren op de balk en turnde verder goed. Sarah werd 12e en is daarmee reserve voor het NK. Myrthe turnde in dezelfde wedstrijd aan de andere baan. Myrthe had niet helemaal haar dag en het wilde allemaal niet lukken zoals gehoopt. Ze viel op de brug met salto af en viel van de balk. Ondanks haar val op de balk hield Myrthe hier nog een 13,00 over! Een super hoog punt wat de meeste meisjes niet eens zonder val weten te halen. Myrthe werd 13e wat helaas niet voldoende was voor een plekje in de finale.
Noë Pols kwam in actie tijdens de laatste wedstrijd die dag bij de junioren. Noë had veel zin in de wedstrijd en gezonde spanning. Ze opende op balk waar ze op een wiebel na een hele sterke oefening neerzetten en kreeg hier een 11,70 voor! Een mooie start van de wedstrijd. Hierna mocht ze haar vloeroefening laten zien waar ze hard aan gewerkt had en dit harde werken werd beloond met maar liefst een 12,55! Ook op het toestel sprong, sprong Noë een nieuwe sprong namelijk half in heel uit en ook dit ging goed. Het laatste toestel brug was aardig maar Noë had ondertussen zo’n voorsprong op weten te bouwen dat ze met bijna een punt verschil eerste is geworden! Op naar de finale en daarnaast een toestelfinale balk en vloer!