Zilver op toestelfinale NK voor Atalanta Maasbracht

Op 21 & 22 mei vonden de Nederlandse kampioenschappen plaats voor de 3e divisie in Dordrecht. Noë Pols (junior) wist zich te plaatsen voor deze wedstrijd. Noë had niet z’n lekkere voorbereiding gehad door een blessure aan haar hand en pols. Hierdoor moest ze aangepast trainen. Extra frustrerend was dat ze tijdens de halve finale 1e was geworden en dus graag nog even de puntjes op de ‘i’ wilde zetten die laatste weken. Ze begon goed op sprong, op brug turnde ze een hele mooie oefening maar maakte hier een klein foutje. Op balk turnde Noë, zoals we van haar gewend zijn, een strakke oefening. Helaas was de balk met de radslag even te smal en viel ze eraf. Het laatste toestel vloer was erg lang wachten. Haar oefening verliep dan ook alles behalve lekker. Met een val en wat foutjes hier en daar was dit geen fijne afsluiter. Noë werd 33e van heel Nederland. Geen topwedstrijd maar nog steeds een topprestatie! Op zondag mocht Noë terug komen voor de toestelfinales balk en vloer. Ze had er veel zin in en had voor haar gevoel wat goed te maken. Op balk gebeurde helaas hetzelfde als de dag ervoor en werd ze 8e maar wel mooi 8e van heel Nederland! Op vloer was Noë erg gefocust en zelfverzekerd. Ze liet zien wat ze in huis had en turnde een hele mooie oefening, na haar moesten nog 2 meisjes en stond 2e. Het was tot het laatst ontzettend spannend maar ze wist 3e te worden en mocht dus het podium betreden!

In het weekend 4 & 5 juni vonden de Nederlandse Kampioenschappen plaats voor de 1e divisie in Tilburg. Tessa Tobben (jeugd) had zich geplaatst voor de meerkamp en toestelfinale balk. De concurrentie was sterk deze wedstrijd en Tessa wist dat ze alles uit de kast moest halen. Ze mocht beginnen op balk waar ze een mooie oefening neerzette maar de balk helaas wel 1 keer moest verlaten. Op vloer turnde ze een goede oefening en ook op sprong wist ze 2 mooie sprongen te turnen. Het laatste toestel was brug waar we 1 doel hadden en dat was boven de 10 punten scoren. Het inturnen verliep niet zo lekker, tijdens haar oefening wist ze zowel zichzelf te verbazen als haar trainster door een mooie handstand te turnen en haar wippertje door te turnen. Deze mooie oefening werd beloond met een 10,85! Tessa is 14e geworden van heel Nederland!

Op zondag mocht ze terug komen voor de toestelfinale balk. Het inturnen verliep wel lekker, tijdens haar oefening stond Tessa als een huis en turnde ze alles strak zonder wiebels. De concurrentie was ook hier weer erg sterk en Tessa wist heel mooi 5e te worden.