Uitslag 1e plaatsingswedstrijd 9&10 januari 2010

Afgelopen weekend waren de eerste individuele wedstrijden van het seizoen 2009-2010.
De voorbereidingen hiervoor zijn al enkele maanden geleden begonnen en op deze wedstrijd moeten alle turnsters laten zien dat ze de oefenstof beheersen. De een is wat gespannener dan de ander maar stuk voor stuk gedreven om deze eerste wedstrijd door te komen.

Zaterdag 9 januari mochten Ruth Puts, Anne Schmitz, Naomi Frösch en Madelon Koopmans het spits af bijten. Deze wedstrijd verliep op een val op balk en brug na vlekkeloos. De meiden zijn dan ook allemaal door naar de halve finale! Ruth Puts met een verrassende 3de plaats, Anne Schmitz met een 8ste plaats, Naomi Frösch met een 13de plaats en Madelon Koopmans was als 20ste geëindigd.
Zaterdag de 3de wedstrijd gingen Judith de Rijk, Rosalie Savelkoul, Myrna Hoekstra en Nina Wagemans van start bij de junioren niveau 7. Dit was een spannende wedstrijd en de punten lagen allemaal heel dicht bij elkaar. De dames zijn deze wedstrijd goed doorgekomen en ook zij zijn door naar de halve finale! Judith de Rijk werd beloond met een 2de plaats en Rosalie Savelkoul met een 3de plaats. Myrna Hoekstra werd 10de en Nina Wagemans 14de.
Hiernaast kwam ook Mara Schrijnewerkers in actie. Zij turnde pupil 2 niveau 9 en was van Atalanta alleen in haar niveau. Op een foutje op brug na turnde zij een goede wedstrijd en werd daarmee ook beloond met een 14de plaats en is daarbij ook door naar de halve finales.

Na een succesvolle eerste wedstrijddag stonden Nikky Tinnemans en Julia Gootzen zondag alweer vroeg in de sporthal van Stein om zondag hun wedstrijd te gaan turnen.
Voor Julia was dit haar eerste wedstrijd en dus erg spannend. Ze viel daarbij ook 2 keer van de balk en op vloer was ze weg een beetje kwijt. Wel turnde ze een hele goede brugoefening en sprong ze netjes over de kast. Helaas was dit net niet genoeg voor de halve finale en ze werd uiteindelijk 26ste. Nikky Tinnemans turnde een foutloze wedstrijd en werd ook beloond met een 12de plaats en is door naar de halve finale.

Zondag 10 januari mochten Tina Penninx, Astrid Hoekstra en Steffani Pietermans het weekend afsluiten. De dames vonden het een spannende wedstrijd aangezien het niveau en systeem veranderd was. De onderdelen sprong en brug gingen goed bij de dames. De balk ging bij Astrid en Steffani niet helemaal lekker en ze dachten dan ook dat ze geen kans maakten voor de halve finale. Als laatste onderdeel hadden ze vloer en daar lieten ze alle drie een goede oefening zien. Ondanks de foutjes op de balk zijn ze toch alle drie door naar de halve finales! Tina Penninx eindigde als 5de, Astrid Hoekstra als 22ste en Steffani Pietermans uiteindelijk als 29ste.

Ondanks de veranderingen in het systeem hebben van de 14 turnsters zich er 13 geplaatst voor de volgende ronde, de halve finales van de Limburge Kampioenschappen!
Allemaal van harte gefeliciteerd!