Atalanta scoort op de halve finale

In het weekend van 6 en 7 Februari waren de halve finales turnen in Horn. Een goed georganiseerde wedstrijd door de turnvereniging van Horn. Hier deden van Atalanta Maasbracht maar liefst 15 turnsters aan mee. Van elk niveau gaan er maar 10 turnsters door naar de Limburgse kampioenschappen. Dit zorgde al voor en tijdens de wedstrijd dat het erg spannend was.

Zaterdag 6 februari ochtendwedstrijd junioren niveau 7 en niveau 8
Hier deden 5 turnsters aan mee.  Judith de Rijk veroverde maar liefst een 2e  plaats met een totaalscore van 46,050 punten. Rosalie Savelkoul behaalde een 5e plaats met een totaalscore van 44,800 punten. Nina Wagemans behaalde een 11e plaats en is reserve voor de Limburgse kampioenschappen. Myrna hoekstra ging naar huis met de 14e plaats.
Op een andere baan kwam Sanne Schnock in actie voor Atalanta Maasbracht. Ze turnde een ontzettend stabiele wedstrijd en ging daarom naar huis met een geweldige 3e plaats. Ze kreeg in totaal een score van 45.550 punten.

Zaterdag 6 Februari middagwedstrijd pupillen niveau 10
Nikki Tinnemans kwam in hier in actie. Ze behaalde de 9e plaats en is daarmee ook door naar de finale. Ze kreeg een totaal score van 50,416 punten.

Zondag 7 februari ochtendwedstrijd jeugd niveau 8
Er kwamen er 4 turnsters van Atalanta in actie om een plekje te bemachtigen in de finale die in juni plaatsvindt.
Anne Schmitz haalde hier een 5e plaats met een totaalscore van 43,300 punten, en Naomi Frösch haalde een 6e plaats met een totaalscore van 43,250 punten. Ruth Puts kwam op een gedeelde 8ste plaats met ook een score van 42,950 punten. Ook Madelon Koopmans kwam in actie en haalde een totaalscore van 41,050, maar plaatste zich helaas niet voor de Limburgse Kampioenschappen.

Zondag 7 februari middagwedstrijd senioren niveau 7
Hier kwamen 3 turnsters in actie. Tina Penninx behaalde een gedeelde 4e plek met maar liefst een totaalscore van 45,400 punten. Steffani Pietermans kwam op een 11e plek en is daarmee reserve voor de finale. Astrid hoekstra was de laatste turnster die als senior die voor Atalanta mee turnde om voor een finaleplek te strijden. Ze behaalde maar liefst 42,400 punten. Dit was helaas niet voldoende voor de finale.

Zondag 7 februari avondwedstrijd pupillen 2 niveau 9
De allerlaatste wedstrijd van het weekend. Hier kwam nog 1 turnster van Atalanta Maasbracht in actie. Dit was Mara Schrijnewerkers en ze behaalde een 13e plaats.

De hele halve finale was geweldig om naar te kijken en de turnsters van Atalanta Maasbracht hebben alles eruit gehaald wat er in zat. Dit zorgde er voor dat maar liefst 6 turnsters door gaan naar de finale en 2 turnsters een reserveplek hebben.
Nu wordt het weer hard werken voor de finale.