Goud op ½ finale NK turnen voor Tessa Tobben

In het weekend van 23 en 24 maart vonden de halve finales voor het Nederlands Kampioenschap turnen plaats in de 3e divisie in Nederweert. Tessa Tobben kwam uit voor S.V. Atalanta Maasbracht in pupil1 niveau 8. Voor Tessa was dit de eerste keer dat ze deel mocht nemen aan de halve finale van het NK. Ze had zich dan ook erg goed voorbereid tijdens de trainingen en was er klaar voor. Vanwege de korte reisafstand waren er veel fans meegekomen voor Tessa om haar aan te moedigen.
Ze mocht openen op vloer waar ze een hele mooie oefening liet zien en wist hier het hoogste punt van de wedstrijd te halen. Na vloer was sprong aan de beurt. Hier liet Tessa een goede sprong zien met een mooi punt. Als 3e toestel had Tessa brug, een onderdeel waar ze erg sterk op is. Ze liet hier een strakke oefening zien met veel power en wist ook op dit onderdeel het hoogste punt te scoren. Als laatste toestel had Tessa balk. Altijd een zenuwslopend toestel. Tijdens het inturnen was Tessa relax en liet zich niet afleiden. Dit wist ze vast te houden in haar oefening en werd daarmee beloond met het 2e punt van de wedstrijd.
De eind uitslag was voor Tessa nog even spannend maar haar fans wisten inmiddels al dat ze het hoogste trapje van het podium mocht gaan beklimmen!

Tessa een dikke proficiat met je prestatie! We wensen je heel veel succes op het NK 13 april in Reusel.