Turnsters S.V. Atalanta plaatsen zich voor ½ finale NK!

Op zaterdag 1 februari vond de 2e plaatsingswedstrijd van de 3e divisie turnen plaats in Roermond. In de ochtend turnde Noë Pols (jeugd1). Van te voren wisten we dat deze wedstrijd niet zo spannend ging worden aangezien Noë de woensdag ervoor pas uit het gips gekomen is vanwege een gebroken middenvoetsbeentje! Noë turnde wat ze kon om zich hopelijk zo toch te plaatsen voor de ½ finale van de Nederlandse kampioenschappen. Brug kon ze goed meedoen zonder afsprong, de rest van de toestellen kon ze minimaal turnen. Helaas ging er toch echt maar 1 turnster door naar de ½ finale van de Nederlandse kampioenschappen maar Noë mag wel meedoen aan de Limburgse kampioenschappen. De 2e wedstrijd was het de beurt aan Evi van Goor (junior) en Femke Cnoops (pupil2). Evi mocht starten op brug, hier turnde ze een goeie oefening. Daarna volgde balk en vloer waar ze niet zo haar dag had, helaas viel ze met de losse rol van de balk en op vloer vergat Evi haar sprongserie. Wel wist Evi haar wedstrijd nog goed af te sluiten door het 5e punt op sprong neer te zetten. Gelukkig had Evi de eerste wedstrijd voldoende marge opgebouwd om zich toch te plaatsen voor de Limburgse kampioenschappen. Aan de andere kant turnde Femke een zeer goeie wedstrijd. Femke wist een hele stabiele wedstrijd te turnen met zeer hoge punten op vloer en sprong. Na deze goeie prestaties mocht Femke de bronze medaille in ontvangst nemen en wist ze zich te plaatsen voor de Nederlandse kampioenschappen turnen!  Helaas kon Tessa Tobben vanwege een gebroken teen niet deelnemen aan deze wedstrijd maar heeft gelukkig dispensatie gekregen om toch deel te nemen aan de halve finale van de Nederlandse kampioenschappen.

Dames proficiat met deze mooie prestaties.