Mooie resultaten S.V. Atalanta tijdens Limburgse Kampioenschappen turnen

In het weekend van 28 & 29 maart vonden de Limburgse Kampioenschappen turnen plaats in Panningen. Voor Atalanta kwam 10 meiden in actie dit weekend.
Op zaterdag turnde Patty Lenders & Inge Jochems de eerste wedstrijd. Patty turnde vorig jaar vanwege een blessure geen wedstrijden en behaalde dit jaar gelijk het LK! Al een knappe prestatie, Patty turnde geen foutloze wedstrijd en het was te merken dat Patty nog niet echt in het wedstrijd ritme zit. Ondanks de foutjes wist Patty een mooie 8e plek te behalen. Voor Inge was het dit jaar haar eerste jaar dat ze mee deed aan wedstrijden, en met 1 uurtje trainen in de week direct een finale plek! Inge turnde een goeie wedstrijd en werd 7e. De middag wedstrijd was voor Jessica Richard en Julia Gootzen, voor beide meiden een spannende wedstrijd aangezien ze goeie kansen hadden. Jessica wist een hele goeie wedstrijd te draaien met voor het eerst de salto af op de brug en een zeer goeie balk oefening. Julia turnde een heel stabiele wedstrijd zonder fouten. Jessica wist een hele mooie 4e plek te behalen en Julia mocht het podium betreden en werd 3e! De laatste wedstrijd kwamen Chaline Toebosch en Noë Pols in actie. Chaline wist zichzelf op brug te verbazen door hier het 3e punt neer te zetten! Ook sprong en vloer gingen hier erg goed. Helaas had Chaline niet haar dag op balk en viel hier 2 keer vanaf, Chaline wist een 9e plek te behalen. Noë turnde een goeie wedstrijd! Helaas viel het punt op vloer een beetje tegen, ondanks dit punt wist Noë dit achter haar te laten en de wedstrijd goed af te turnen! Na deze goeie wedstrijd wist Noë 5e van Limburg te worden!

Zondag 29 maart mocht Danee Grubben het spits afbijten. Danee had er zin in en begon vol goede moed aan de wedstrijd. Op brug wist Danee zichzelf te verbeteren door een hele goeie oefening neer te zetten. Op balk zette ze ook een goeie oefening neer maar viel helaas met het boogje van de balk. Danee werd 7e van Limburg in haar niveau. De laatste wedstrijd kwamen Myrthe van Kessel, Romy Hendrikx & Eline van Seeters in actie. Myrthe knalde op vloer en haalde daar haar hoogste punt ooit, een 14,250! Helaas bracht de balk ook bij Myrthe geen geluk en viel ze hier 2 keer vanaf. Ondanks de vallen werd Myrthe toch nog 3e van Limburg! Romy en Eline turnde een goeie wedstrijd, vooral de eerste 2 toestellen wist Romy te pieken. Eline scoorde hoog op balk waar ze een hele mooie oefening turnde. De meisjes lieten zich van hun beste kant zien en Eline werd 4e en Romy behaalde een 5e plek. Erg goed gedaan allemaal en proficiat met jullie resultaten!