Podium plek voor S.V. Atalanta tijdens ¼ finale NK turnen

Op zondag 22 maart vonden de ¼ finales turnen plaats in Tilburg. Vanuit S.V. Atalanta wisten 3 instap meisjes in het niveau N2 zich voor deze wedstrijd te plaatsen. Na hard trainen was het de beurt aan Eline van Seeters, Roos Aendenroomer & Romy Hendrikx om te proberen een plekje te bemachtigen voor de ½ finale van het NK turnen. De meisjes starten op vloer waar ze alle 3 een hele goeie oefening neer wisten te zetten. Eline turnde voor het eerste de arabier flikflak in haar oefening. Ze werden dan ook beloond met mooie punten, een goed begin! Het 2e toestel was sprong, het inspringen ging goed. Romy & Eline maakte een klein foutje bij de arabier maar ondanks dit wisten ze nog mooi te scoren, Roos turnde hier een heel mooi punt. Daarna was het de beurt om te gaan zwaaien in de bandjes. Romy wist hier boven zichzelf uit te turnen en kreeg een 12,90 wat het 2e punt was op dit toestel deze wedstrijd. Het laatste toestel was balk, een zenuwslopend toestel iedere keer weer. Roos moest beginnen en stond zeer stabiel en strak op de balk. Eline viel helaas bij de opsprong achterover, ze wist zich daarna wel goed te herpakken en een mooie oefening te turnen. Als laatste turnde Romy op de balk en wist hier een knaloefening neer te zetten! Eline werd uiteindelijk 13e, dit was helaas net niet genoeg voor een plekje in de halve finale. Roos werd 7e en Romy mocht zelfs de zilveren medaille in ontvangst nemen! Beide meisjes plaatsen zich hiermee voor de halve finale. Allemaal erg goed geturnd en proficiat met jullie mooie resultaten!