4 finale plaatsen NK turnen voor S.V. Atalanta

In het weekend van 18 & 19 april vond het tweede ½ finale weekend plaats voor de Nederlands Kampioenschappen turnen in Waalwijk. Voor Atalanta kwamen in dit weekend 2 turnsters uit. Tessa Tobben (Jeugd N2) mocht zaterdag het spits afbijten. Na een blessure aan haar enkel was de voorbereiding voor deze wedstrijd niet optimaal. Toch wist Tessa een knop om te zetten en was de volle concentratie aanwezig. Ze opende op brug waar ze een stabiele oefening draaide, na brug was balk het 2e toestel. Het inturnen verliep niet geheel vlekkeloos maar tijdens de oefening was hier niks van te zien! Tessa liet haar strakke houding zien en turnde een super balk oefening , ze werd beloond met het 2e punt en dus een toestelfinale balk! Op vloer was een aanpassing nodig om de oefening te turnen, de oefening was netjes en strak. Dit leverde haar een mooie 13,900 op. Na een spannende wedstrijd wist Tessa zich heel erg knap als 5e te plaatsen in dit sterke deelnemersveld en in het eerste jaar in de eerste divisie.

Tessa op 1/2 finale NK

Romy Hendrikx (instap N2) mocht zondag starten. Romy had gezonde spanning en had er veel zin in, ze had hard getraind en was er klaar voor. Romy opende op het spannende toestel balk, zowel het inturnen als de oefening verliepen goed! Ze opende de wedstrijd met een 12,850. Daarna was het de beurt om op vloer te knallen en dit deed ze zeker. Na een nette en strakke oefening werd Romy beloond met een 13,700 en is hiermee reserve voor de toestelfinale. Ook op spring wist ze dit vast te houden en wist hier zelfs het hoogste punt van de wedstrijd neer te zetten en dus een toestelfinale sprong! Ook op het laatste toestel wist Romy de wedstrijd goed af te sluiten en werd met 0,10 verschil 4e ! Naast Myrthe en Noë die zich een weekend eerder al wisten te plaatsen voor het NK in de 3e divisie komen hier Romy (2e divisie) en Tessa (1e divisie) bij! Super dames, gefeliciteerd met deze mooie prestatie!

Romy op 1/2 finale NK