7 medailles op het LK2017 & Chaline Limburgs kampioen!

In het weekend van 18 en 19 februari vonden de Limburgse Kampioenschappen Turnen plaatsen in Meerssen.

12 meiden van SV Atalanta Maasbracht wisten zich voor de meerkampfinales te plaatsen. Wat werd het een mooi weekend!

Met maar liefst 7 medailles (1x goud, 3x zilver, 3x brons) keerden de dames terug naar huis.

Chaline – Limburgs Kampioen 2017

Uitslagen zaterdag 18 februari:
Op deze dag turnden drie turnsters. In haar eerste wedstrijdseizoen werd Indy van Helden (instap D1) na een hele mooie wedstrijd knap 4e. Eva van Pol (pupil1 D1) turnde op haar best en werd 3e van Limburg. Inge Jochems (senior div 6) had een beetje pech en viel van balk en brug. Ze werd uiteindelijk 8e. Zowel Indy als Eva hebben zich geplaatst voor de districtsfinales van Zuid Nederland.

Uitslagen zondag 19 februari:
Roos Aendenroomer (pupil2 D1) turnde een goede wedstrijd, maar moest wel een val van balk incasseren. Het bleef spannend tot het eind en Roos werd 3e van Limburg. Vera van der Velde (jeugd D1) turnde dit jaar 2 niveaus hoger en turnde voor het eerst een finale. En hoe! Ondanks een val van balk, verliep de wedstrijd erg goed en werd beloond met een 2e plek! Myrna Hoekstra (senior div 4) turnde dit jaar ook een niveau hoger en bereikte ook gelijk de finale. Het geluk had ze ditmaal niet aan haar zijde, met uiteindelijk een 10e plek. De klassering van Roos, Vera en Myrna was voldoende om zich te plaatsen voor de districtsfinales van Zuid Nederland.

Chaline Toebosch (senior div 3) was niet fit, maar kwam met duidelijk één doel. Na een hele mooie wedstrijd mag Chaline zich Limburgs Kampioen noemen! Jessica Richard en Danee Grubben (jeugd div 3) turnen in hetzelfde niveau en waren aan elkaar gewaagd.

Danee turnde vrijwel foutloos en Jessica, op een val van balk na, ook. De mooie oefeningen werden beloond met een 2e plek voor Jessica en een 3e plek voor Danee. Eline van Seeters en Romy Hendrikx (pupil2 N3) begonnen de wedstrijd gefocust en gaven geen punten weg.

Bij Eline ging het op brug even mis maar ze herpakte zich op balk. Romy werd 2e en Eline kwam net te kort voor het podium en werd 4e. Myrthe van Kessel (jeugd N3) sloot het weekend af. Met een mooie balk en brug oefening werd Myrthe 5e van Limburg.

Meiden proficiat!

LK 2017