TURNEN – SELECTIE ONDERBOUW

Naast de recreatieve turngroepen, heeft S.V. Atalanta ook een wedstrijdgroep. In deze groep wordt, samen met gediplomeerde en ervaren trainsters, op een leuke manier naar de wedstrijden toe getraind. Turnsters uit de recreatiegroepen kunnen door trainsters van de selectie uitgenodigd worden om te komen trainen in de selectie. Ook wordt er een keer per jaar een scoutmoment georganiseerd waar geïnteresseerde turnsters zich voor kunnen opgeven. Na een proefperiode zal bepaald worden of de turnster definitief de overstap kan maken naar de wedstrijdgroep.

Op dit moment biedt S.V. Atalanta alleen lessen aan voor de selectie onderbouw. Deze groep is geschikt voor wedstrijdturnsters t/m 9 jaar.
Een vervolg van de turncarrière wordt op dit moment vormgegeven middels een samenwerking met buurtvereniging RKSV Linne.

De selectie onderbouw traint een keer per week, op de zaterdagochtend, in de Andreashal in Maasbracht. De oudste onderbouwers trainen daarnaast een keer per week, op de woensdagavond, in de sporthal in Linne. De jongste onderbouwers hebben de keuze om ook in een van de recreatiegroepen te blijven trainen.

Bij de selectie onderbouw wordt er getraind richting meetmomenten. Tijdens deze meetmomenten kunnen de turnsters, samen met turnsters van andere verenigingen, laten zien wat ze allemaal geleerd hebben. Aan het einde van het meetmoment ontvangt iedere turnster een diploma. Tijdens de meetmomenten wordt en geturnd op de sprong, brug, balk, vloer en rekstok. Vanaf het jaar dat turnsters 10 jaar worden, gaan ze deelnemen aan de officiële regionale en landelijke wedstrijden georganiseerd door de KNGU.

(Deel van) Turnselectie onderbouw 2021-2022

De sportvereniging voor iedereen binnen de gemeente Maasgouw