Acrogym Selectie

Heb jij altijd al acrobaat willen worden? Sta je de hele dag op de kop? Vind je het leuk om menselijke torens te bouwen? Of ben je oud-turn(st)er die het turnen erg mist en de vloeroefening heel leuk vond? Dan is Acrogym echt iets voor jouw.

AcroGym is de afkorting voor Acrobatische Gymnastiek. Het is een combinatie van dans, gymnastiek en acrobatiek.

De turn(st)ers werken samen met partners in teams, dit kan als duo of als trio zijn. Acrogym is een sport waar jong en oud samen trainen. De jongere turn(st)ers gaan de lucht in en worden gedragen of gegooid door de oudere turn(st)ers. Het draait dus allemaal om samenwerking tussen partners.

Aan de hand van een oefening op muziek, gaan de teams op wedstrijd en laten ze zien wat ze kunnen.

Op het einde van elk seizoen zullen er scoutlessen plaatsvinden, zodat nieuwe turn(st)ers kunnen proberen een plekje te krijgen in de Acrogym-Selectie.

Mocht je interesse of vragen hebben, dan neem vooral contact op met je trainster of vul het contactformulier in voor meer informatie.

De sportvereniging voor iedereen binnen de gemeente Maasgouw