Tweede plaatsingsweekend voor S.V. Atalanta ook succesvol

Zaterdag 28 en zondag 29 januari was het tweede weekend waarin een aantal meiden van de selectiegroep van S.V. Atalanta zich konden plaatsen voor de halve finales van de Limburgse Kampioenschappen. De wedstrijd werd gehouden in Voerendaal.

Zaterdag 28 januari
Zaterdag 28 januari mocht Tessa Tobben als instapper in niveau 9 als eerste van start. Tessa turnde een goede wedstrijd, ondanks dat ze zenuwachtig was. Tessa zou in eerste instantie door een fout van zowel de trainsters als de juryleden van de wedstrijd gediskwalificeerd zijn voor deelname aan een volgende wedstrijd. De trainsters hebben hier een bezwaar voor ingediend. Tessa heeft zich hierdoor toch als laatste turnster geplaatst voor de Limburgse Kampioenschappen in juni!

In de tweede wedstrijd kwamen Noë Pols en Kelly Geerlings in actie in pupil I niveau 8.
De dames waren in het begin redelijk zenuwachtig. Maar toen de wedstrijd eenmaal was begonnen was dit niet meer te merken. Ze draaiden allebei een zeer stabiele en goede wedstrijd. De uitslag was succesvol. Zowel Noë als Kelly hebben zich voor de halve finale van het LK, de districtswedstrijd en toestelfinales op de onderdelen brug balk en vloer geplaatst. Kelly heeft zich met deze goede uitslag tevens geplaatst voor de halve finale van de Nederlandse Kampioenschappen die dit jaar in Groningen worden gehouden!

Deze zelfde wedstrijd turnden Tina Penninx en Myrna Hoekstra als senior in niveau 6.
Zowel Tina als Myrna turnden een redelijke wedstrijd. Myrna had helaas een val van balk. Toch wisten beide dames zich te plaatsen voor de halve finale van de Limburgse Kampioenschappen.

Zondag 29 januari
Zondag 29 januari turnde Madelon Koopmans als junior in niveau 8. Madelon was redelijk zenuwachtig voor de wedstrijd. Dit was voornamelijk op de balk te zien, waar Madelon minder stabiel op stond als op de trainingen. Toch behaalde Madelon op balk het op twee na hoogste punt! Na een mooie vloeroefening volgde voor Madelon een onverwachte uitslag. Ze was namelijk 2e geworden en mocht op het podium gaan staan!
Naast deze goede prestatie wist Madelon zich op alle toestellen te plaatsen voor de toestelfinales.

Als laatste turnster van de plaatsingswedstrijd kwam Rosalie Savelkoul in actie in senior niveau 5. Rosalie turnde een redelijke wedstrijd. Jammer genoeg door een val op vloer en een fout op balk, wist zij zich niet te plaatsen voor de halve finale van het LK.