Districtwedstrijd 3e divisie turnen

Zaterdag 9 juni vonden de districtwedstrijd plaats in Valkenswaard. De turnsters Noë Pols en Kelly Geerlings (pupil1 8) hadden zich hiervoor geplaatst. De dames mochten de 2e ronde in actie komen en begonnen op sprong. Beide dames begonnen goed en de punten lagen dicht bij elkaar. Kelly haalde een 12,60 en Noë een 12,50 op sprong. Het 2e onderdeel waar de dames aan moesten turnen was de brug. Voor beide dames wel een sterk een onderdeel en Noë ging hier voor het eerst de zolendraai laten zien. Kelly turnde een zeer goede brug oefening en werd hiermee beloond met een 13,55. Noë draaide ook een goede oefening met daarin een gelukte zolendraai! Ze maakte een klein foutje met de wegzet salto en kreeg uiteindelijk een 12,80. Na de brug was de balk aan de beurt, dit onderdeel is bij beide dames niet favoriet! Het inturnen verliep erg goed en Noë mocht beginnen met haar balk oefening. Ze zette een hele mooie balk oefening neer maar viel helaas met de radslag. Ondanks de val kreeg Noë nog een 12,70 wat erg hoog was! Daarna was Kelly aan de beurt. Helaas ging de balk bij haar niet zo goed als normaal. Ze viel 2 keer van de balk en de rest was wiebelig. Haar punt was nog een 10,85. Als laatste mochten de dames afsluiten met vloer, hun favoriete onderdeel. Ze waren er klaar voor en ze wilden beide graag een 14,00 halen. Door een mooie vloeroefening neer te zetten wist ze dit beide te lukken en kreeg zowel Noë als Kelly een 14,00 op vloer! Noë werd uiteindelijk 13e en Kelly 16e.

Een knappe prestatie voor beide dames. Proficiat!