Tessa Tobben districtkampioen 3e divisie!

Op zaterdag 23 februari vond de districtfinale turnen plaats voor de 3e divisie. Tessa Tobben had zich als enigste turnster van S.V. Atalanta Maasbracht geplaatst voor deze wedstrijd. Tessa komt uit in het niveau pupil 1 niv. 8. Na een goede eerste plaatsingswedstrijd en voorbereiding begon Tessa vol zelfvertrouwen aan de wedstrijd.

Het eerste toestel was balk, toch wel het spannendste toestel van de wedstrijd. Dit toestel wist Tessa prima te turnen en haalde hier een 13,550, het 2e punt van de wedstrijd. Na balk mocht Tessa haar vloeroefening gaan laten zien. Een erg sterk onderdeel van Tessa. Tessa turnde dit ook erg netjes en wist hier zelfs een 14,133 te halen! Ook hier weer het 2e punt van de wedstrijd. Als derde toestel was sprong aan de beurt. Het minste onderdeel van de 4. Dit onderdeel ging beter als verwacht en Tessa sprong een erg mooie overslag. Ze haalde hier een 13,067 het 3e punt van de wedstrijd. Als laatste toestel had Tessa brug. Een toestel wat Tessa erg makkelijk turnt. Ze turnde een mooie oefening met een zolendraai en een kip. Tessa behaalde hier een 13,800 ook hier het 3e punt van de wedstrijd. Als laatst was het wachten op de uitslag die wel spannend was. Tessa mocht uiteindelijke de gouden medaille in ontvangst nemen en zichzelf districtkampioen noemen in de 3e divisie.

Tessa proficiat!