Mooie resultaten districtfinale 4e divisie turnen voor S.V. Atalanta

Zaterdag 25 mei vond de districtfinale van de 4de divisie turnen plaats in Waspik. Drie turnsters van S.V. Atalanta mochten hier aan deelnemen.
In de ochtend wedstrijd was het de beurt aan Evi van Goor (junior niv. 6) en Femke Cnoops (pupil1 niv. 9). Evi startte op het toestel balk waar ze voor het eerst op de wedstrijd een wisselspagaatsprong liet zien, ze wist hier een 10,85 te behalen. Daarna was vloer aan de beurt. Evi begon erg sterk aan haar oefening maar viel helaas bij haar slot serie. Ondanks de val wist Evi nog een moeite 11,35 te halen. Als derde toestel was sprong aan de beurt, hier keek Evi een beetje tegenop aangezien deze niet zo lekker liep de laatste tijd. Tijdens de wedstrijd sprong wist Evi zichzelf en de trainster te verbazen door een goede sprong neer te zetten die beloond werd met een 11,25! Als afsluiter was brug aan de beurt, hier wist Evi een keurige oefening neer te zetten en ook het 4e punt (11,50) van de wedstrijd. Femke begon op brug, waar ze een mooie opening neer wist te zetten met een 13,25. Het tweede onderdeel was balk waar Femke erg op vooruit gegaan is de laatste tijd. Dit liet ze terug zien in haar oefening en haar punt. Ze turnde een uitstekende balk oefening en werd beloond met een 13,60 wat het 3e punt van de wedstrijd was. Het derde onderdeel was vloer waar Femke een mooie oefening liet zien. Na drie rondes sloot Femke de wedstrijd af op sprong waar ze een mooie overslag wist neer te zetten. Evi wist een mooie 7e plek te behalen en Femke mocht op het podium klimmen en een mooie bronzen medaille in ontvangst nemen!

De laatste wedstrijd mocht Rosalie Savelkoul (senior niv. 5) in actie komen. Voor Rosalie was het de eerste keer dat ze mee mocht doen aan de districtfinale. Rosalie opende haar wedstrijd op brug. Ze turnde een goede oefening die haar een 10,95 opleverde. Het tweede toestel was balk. Ze zette hier een prima oefening neer met een mooie wisselspagaatsprong. Haar punt op balk was het 8e punt van de wedstrijd, een 11,15. De derde ronde waar Rosalie in mocht turnen was de vloer, een sterk onderdeel van Rosalie. Ze wist hier haar mooie houding en uitstraling te laten zien en turnde een hele mooie oefening en turnde een 11,80 wat het 6e punt van de wedstrijd was. Als laatste toestel sloot Rosalie haar wedstrijd af op sprong. Ze sprong een goeie half in half uit en behaalde een 11,45. Ondanks de sterke concurrentie in dit niveau wist Rosalie een keurige 8e plaats te behalen!

Meiden proficiat met jullie resultaten!