Medaille regen toestelfinales turnen S.V. Atalanta!

Zondag 16 juni vonden de toestelfinales turnen plaats in Hoensbroek. Voor S.V. Atalanta wisten 8 turnsters zich te plaatsen voor 20 toestellen. De ochtend wedstrijd streden 6 turnsters voor een medaille en met succes! Femke Cnoops had zich voor 3 toestellen geplaatst. Ze turnde op sprong, balk en vloer. Op sprong mocht Femke een bronzen medaille in ontvangst nemen, bij de balk greep Femke net naast het podium en op vloer zette Femke en hele mooie oefening neer die goed was voor een Limburgs Kampioenschap op dit onderdeel!
Tessa Tobben had zich voor alle toestellen weten te plaatsen. Op sprong wist Tessa geen medaille te behalen. Op balk, brug en vloer turnde Tessa super oefeningen en met grote voorsprongen op deze toestellen mocht Tessa zich op drie toestellen Limburgs Kampioen noemen!
Rosalie Savelkoul had zich geplaats voor balk en vloer. Erg gespannen begon Rosalie aan de balk, ze turnde een stabiele oefening en mocht hierna een zilveren medaille in ontvangst nemen. Op vloer mocht Rosalie openen en dacht dat dit tegen haar zou werken. Rosalie turnde de beste vloeroefening van het seizoen en zette het hoogste punt neer in haar niveau! Ze mag zich dus Limburgs Kampioen noemen op dit onderdeel.
Anne Schmitz wist zich de eerste wedstrijd te plaatsen voor sprong, Anne heeft lang last gehad van een blessure waardoor ze niet voluit heeft kunnen oefenen. Anne sprong goed maar greep naast het podium. Naomi Frösch mocht turnen aan de brug en turnde een super oefening. Met een punt voorsprong mocht ook Naomi zich Limburgs Kampioen noemen op dit onderdeel! Als laatste in de ochtend turnde Evi van Goor op de vloer en balk. Op vloer turnde Evi een mooie oefening en mag zich Limburgs Kampioen noemen. Helaas viel Evi met de radslag
van de balk waardoor ze naast het podium greep.

De tweede wedstrijd kwamen Noë Pols en Kelly Geerlings in actie. Beiden meiden hadden zich voor alle toestellen geplaatst. Noë turnde een sterke wedstrijd maar greep helaas zowel op balk als op sprong net naast het podium. Kelly turnde een hele sterke wedstrijd en zorgde voor veel verassingen! Kelly behaalde zilver op brug, balk en sprong en mocht op vloer een bronzen medaille in ontvangst nemen!

Aan het einde van de dag gingen de meiden van Atalanta met 7 gouden medailles, 4 zilveren & 2 bronzen medailles naar huis!  Dames proficiat met deze top prestatie!

Evi, Tessa, Rosalie, Femke