Districtfinale 4e divisie S.V. Atalanta

Op zaterdag 10 mei vond de districtfinale van de 4e divisie turnen plaats in Asten. Twee turnsters van Sportvereniging Atalanta uit Maasbracht wisten zich te plaatsen voor deze wedstrijd. Wedstrijd twee kwam Jessica Richard, die pupil1 niv. D1 turnt, in actie. Jessica mocht beginnen op sprong. Ze wist dit onderdeel goed te doen en kreeg een 12,925. Na sprong was brug aan de beurt. Jessica turnde een strakke oefening zonder grote fouten. Het punt op dit onderdeel was een 12,900. Als derde toestel mocht Jessica turnen aan de balk wat altijd een zenuwslopend onderdeel is. Jessica wist haar zenuwen de baas te blijven en turnde een fantastische balk oefening. Ze werd hier ook beloond met een 13,900! De wedstrijd werd afgesloten op vloer wat Jessica wederom goed wist te turnen. Haar punt was een 12,950. Na deze super wedstrijd van Jessica wist ze achtste te worden van Zeeland, Brabant en Limburg!

De derde wedstrijd kwam Naomi Frösch in actie in het niveau senior 4e divisie. Ook Naomi mocht openen op sprong. Naomi had wat moeite met in de wedstrijd komen. Met een aardige sprong wist ze een 10,875 te scoren. Na sprong ging Naomi aan de brug turnen waar ze twee nieuwe onderdelen ging turnen. De wedstrijdoefening verliep helaas niet zoals gepland. Met de losom halve kip tikte ze met haar voeten aan de grond en ook de afsprong was wat ongecontroleerd. Als derde toestel was balk aan de beurt. Haar oefening was strak, maar helaas werd de sprongserie niet geteld en viel Naomi met de arabier van de balk. Als laatste toestel sloot Naomi de wedstrijd af op vloer. Hier wist ze zichzelf terug te pakken en een super oefening te turnen. Ze turnde hier een 12,200 wat het derde punt van de wedstrijd was! Naomi werd 22e van Zeeland, Brabant en Limburg.

Goed gedaan dames en proficiat met dit resultaat!