Vier medailles voor S.V. Atalanta op de toestelfinales!

Op zondag 19 juni gingen 5 turnsters van start op de toestelfinale te Horn.
Bij de toestelfinale hebben de turnsters zich voor één of meerdere toestellen geplaatst en kunnen per toestel een medaille winnen.
De eerste ronde gingen Evi van Goor en Myrna Hoekstra van start. Evi op brug in jeugd niveau 7 en Myrna op vloer in junior niveau 7. Beide dames turnde een goede oefening. Evi scoorde een 11,40 en dit was genoeg voor een 3de plaats! Myrna haalde een 11,20 maar de concurrentie was hoog en behaalde hiermee een 7de plaats.
De tweede ronde mocht Myrna nog een keer in actie komen voor het onderdeel sprong. Myrna sprong voor het eerst op wedstrijd een nieuwe sprong, namelijk een overslag met een hele draai erachter. Ze behaalde met deze sprong een 11,05 en een 7de plaats hiermee.
De derde ronde mocht Myrna voor de laatste keer in actie komen op brug. Myrna turnde hier een prima brug oefening die beloond werd met een 11,60. Dit was genoeg voor een 3de plaats!
De laatste ronde kwamen Anne Schmitz en Noë Pols in actie. Anne had zich geplaatst voor sprong en Noë voor brug. Ook Anne zou een nieuwe sprong springen vandaag namelijk een overslag met een halve draai. Dit ging goed en kreeg hiervoor een 10,80 en eindigde hiermee op een 8ste plek. Noë was een beetje zenuwachtig maakte hierdoor een kleine foutje en kreeg voor haar brug oefening een 12,90. Ze eindigde hiermee op een 5de plaats.

De tweede wedstrijd kwam Rosalie Savelkoul in actie die zich had geplaatst voor brug en vloer. Ze mocht beginnen op brug waar ze een super brug oefening neerzette. Ze werd beloond met een 12,00 en een gouden medaille! Daarna mocht ze naar vloer waar ze ook een prima oefening turnde. Ze behaalde hier een 12,30 die verrassend goed genoeg was voor een 2de plek!

Dames proficiat met jullie behaalde resultaten!