Turnsters Atalanta presteren op halve finale LK

Op de plaatsingswedstrijden in januari plaatsten acht dames zich voor de halve finale van de Limburgse Kampioenschappen die plaatsvond op zaterdag 11 en zondag 12 februari in Panningen.

Zaterdag
Zaterdag 11 februari was het als eerste de beurt aan Julia Gootzen. Zij turnde in jeugd niveau 8. Van de 40 meisjes in dit niveau, was er voor 10 plaats op het LK. Julia stond iets onzeker op de balk en viel met de radslag van de balk af. Hierna zette Julia wel een goede vloeroefening neer en eindigde op de 25e plaats. Julia heeft zich niet geplaatst voor het LK.

De tweede wedstrijd was het de beurt aan Evi van Goor in jeugd niveau 7. Evi zette een goede brugoefening neer met een mooie salto met halve draai als afsprong. Evi turnde verder een redelijke wedstrijd, maar had een val op de balk. Ze behaalde een 6e plaats en wist zich hiermee te plaatsen voor het LK in juni.

Als laatste deze dag kwamen de pupillen I Kelly Geerlings en Noë Pols in niveau 8 in actie. De begonnen zenuwachtig maar goed aan de wedstrijd. Sprong en brug turnden ze sterk. Als 3e toestel kwam de balk. Dit is wel het moeilijkste onderdeel voor de dames. Helaas vielen ze allebei van de balk. Als laatste toestel hadden ze vloer, dit is een onderdeel waar beide dames goed in zijn. Noë zette een mooie oefening neer en Kelly verbaasde ons met de mooie vloeroefening! Noë werd beloond met een 5e plaats en Kelly zelfs met een 3e plaats! Beide dames hebben zich hiermee geplaatst voor de LK.

Zondag
Zondag 12 februari was het de beurt aan Madelon Koopmans en Tessa Weijers. Zij turnen in junior niveau 8&7. Madelon turnde een hele goede wedstrijd. In haar oefeningen kon de jury haar amper op een foutje betrappen en ze kreeg het ene hoge punt na de ander. Uiteindelijk werd Madelon dan ook 1e! Een super prestatie en dat op haar verjaardag. Ze wist zich hiermee uiteraard te plaatsen voor het LK. Voor Tessa Weijers verliep de wedstrijd iets minder voorspoedig. Tessa viel twee keer van de brug waardoor ze een laag punt kreeg hierop. Ook de sprong ging niet helemaal zoals gepland. Tessa werd hiermee 17e en wist zich niet te plaatsen voor het LK.

De tweede wedstrijd kwamen Femke Cnoops (instap niveau 10) en Tina Penninx (senior 6) in actie. De concurrentie in het niveau van Femke was groot, daarnaast begon Femke een beetje zenuwachtig aan de wedstrijd. Op sprong en vloer ging het heel goed en daar haalde ze dan ook goede punten. De balk was ook voor Femke een moeilijk onderdeel, ze viel hier ook twee keer vanaf. Femke werd 22e en heeft zich niet geplaatst voor het LK. Tina turnde een goeie wedstrijd. Ze turnde een stabiele balkoefening en een goede vloeroefening. De brug is het moeilijkste onderdeel voor Tina. Ondanks dat verliep de oefening goed. Tina werd 13e maar dit was helaas net niet genoeg voor een finale plaats.