4 Limburgse titels voor turnsters S.V. Atalanta!

In het weekend van 8 & 9 juni vonden de Limburgs Kampioenschappen turnen plaats in Reuver. Voor S.V. Atalanta hadden zich 9 meiden geplaatst voor deze wedstrijd. Op zaterdag mocht Julia Gootzen (jeugd niv.8) als eerste starten. Julia was de week van te voren op kamp geweest dus niet helemaal uitgerust voor de wedstrijd. Julia wist ondanks de vermoeidheid een goede wedstrijd neer te zetten met zelfs het 2e punt op de balk van haar niveau. Met deze prestatie is Julia 7e in haar niveau geworden van heel Limburg.
De middag wedstrijd was het de beurt aan Tessa Weijers (junior niv.7) Evi van Goor & Naomi Frösch (junior niv.6). De meiden hadden veel zin in de wedstrijd. Tessa turnde een uitstekende wedstrijd, haar grote groei die ze de afgelopen tijd heeft doorgemaakt was terug te zien in haar punten met het hoogste punt op vloer & brug en op balk het derde punt. Tessa mag zich na deze mooie wedstrijd dan ook Limburg Kampioen noemen in haar niveau! Ook Evi turnde een hele goede wedstrijd met het hoogste punt op balk & brug en het tweede punt op vloer. Op sprong moest Evi wat inleveren maar haar voorsprong was groot genoeg en mag zich met een punt verschil van nummer 2 ook Limburgs Kampioen noemen in haar niveau. Naomi viel bij het eerste toestel helaas van de balk, ondanks dit wist ze zich goed te herpakken en turnde de rest van de wedstrijd goed uit. Naomi werd 8e in haar niveau.

Zondag was Rosalie Savelkoul (senior niv.5) aan de beurt in de ochtend wedstrijd. Wat gespannen begon Rosalie met inturnen op de balk. Deze spanning viel al snel weg toen Rosalie een hele mooie balk turnde met het 3e punt in haar niveau. Ook op vloer wist ze dit niveau door te trekken. Op sprong, sprong Rosalie voor het eerst half in heel uit en wist op haar voeten te landen! Rosalie eindigde uiteindelijk op een mooie 5e plek.
De middag wedstrijd mochten te jongste meisjes van Atalanta aan de slag. Hier was het de beurt van Femke Cnoops (pupil1 niv.9), Tessa Tobben (pupil1 niv.8) en Noë Pols & Kelly Geerlings (pupil2 niv.6). Femke turnde een mooie stabiele wedstrijd en wist haar zenuwen de baas te zijn. Met het hoogste punt op brug & balk en het 3e punt op sprong mag Femke zich na de wedstrijd Limburgs Kampioen noemen in haar niveau! Tessa wist bij het NK al op het podium te eindigen en was vast besloten om de titel te veroveren in deze wedstrijd. Op het eerste toestel balk waren de zenuwen nog wel aanwezig maar deze vielen al snel weg toen Tessa het hoogste punt wist te turnen. Ook behaalde Tessa het hoogste punt op brug en het derde punt op vloer. Met een punt voorsprong op nummer 2 mocht ook Tessa zich Limburgs Kampioen noemen in haar niveau!
Noë liet een grote vooruitgang zien ten opzichte van de vorige wedstrijd. Ze wist een hele mooie balk oefening neer te zetten die haar het derde punt opleverde in haar niveau. Op brug en vloer turnde ze een goeie oefening. Helaas ging ze bij de overslag op sprong even de mist in maar wist dit recht te trekken met een mooie streksalto. Noë werd 6e in haar niveau. Kelly turnde een strakke en stabiele wedstrijd. Op brug, balk en sprong wist ze mooi in het midden te eindigen. Met het beste onderdeel van Kelly, namelijk de vloer, liet Kelly haar mooie houding zien en wist het hoogste punt neer te zetten. Verrassend mocht Kelly na de wedstrijd een zilveren medaille in ontvangst nemen!
Al met al een ontzettend geslaagd weekend voor turnsters & train(s)ter(s) van S.V. Atalanta Maasbracht waar met trots op terug gekeken mag worden!

Dames proficiat met jullie behaalde resultaten!
Foto's: https://picasaweb.google.com/sv.atalanta/LimburgseKampioenschappen2013